معرفی برترین های ارز دیجیتال

رمزارز Mana چیست؟ همه چیز درباره توکن بومی دیسنترالند

what is mana decentraland

متاورس به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از ترندهای برتر مورد بحث برای آینده است. این دنیای مجازی به خوبی می تواند به عنوان آینه دیجیتال دنیای واقعی ما عمل کند. شما می توانید به عنوان یک آواتار دیجیتال وارد متاورس شوید و فضاهای مجازی مختلف مانند مراکز خرید یا مراکز تفریحی را کشف کنید. در میان پیشرفت‌های مختلف در زمینه فناوری متاورس، این سؤال مطرح می‌شود که «دیسنترالند و توکن MANA چیست؟» ممکن است یک نکته قابل توجه برای مبتدیان باشد. متاورس Decentraland به عنوان یک نمونه اولیه از اینکه دنیای مجازی غیرمتمرکز متاورس ظهور کرده است. بحث زیر به شما کمک می کند تا جزئیات توکن اصلی آن، یعنی MANA و نقش آن در اکوسیستم Decentraland را کشف کنید. با کایاکوینکس همراه شوید.

تعریف متاورس دیسنترالند (Decentraland Metaverse)

decentraland mana

قبل از اینکه در مورد MANA صحبت کنیم، باید درک روانی از اصول دیسنترالند پیدا کنید. تعریف دیسنترالند آن را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی ترسیم می کند که در آن کاربران می توانند برنامه های کاربردی، محتوا و تجربیات جدید ایجاد کنند. کاربران می توانند املاک مجازی را در Decentraland با مدرک منحصر به فرد مالکیت خریداری کرده و آن را شخصی سازی کنند. دیسنترالند از اتریوم به عنوان پایه و اساس خود برای اطمینان از ذخیره امن اطلاعات در مورد مالکیت زمین های مجازی و سایر اطلاعات مهم استفاده می کند.

تاکید بر رمزارز مانا به وضوح در این واقعیت آشکار می شود که به عنوان توکن بومی عمل می کند. کاربران می توانند از MANA برای کاوش در امکانات جدید با متاورس دیسنترالند استفاده کنند، که عملا هیچ محدودیتی به همراه ندارد. شما می توانید هر نوع تجربه ای را که می خواهید با اطمینان از امنیت بلاک چین اتریوم بسازید.

متاورس دیسنترالند می تواند تجربیاتی مانند بازدید از یک مرکز خرید با دوستان، تعامل با یکدیگر یا راه اندازی یک کسب و کار را ارائه دهد. همچنین شما می توانید از استراحتگاه های زیر آب دیدن کنید، دارایی های مجازی را خریداری یا بفروشید و حتی یک دفتر مجازی راه اندازی کنید. به عنوان مثال اگر شرکت سامسونگ بتواند یک قطعه زمین مجازی به نام “837X” را در دنیای Decentraland بخرد تا دفتر خود را راه اندازی کند، بسیاری از مشاغل دیگر می توانند فرصت هایی را در دنیای مجازی جدید کشف کنند.

دیسنترالند چه ویژگی هایی دارد؟

نگرانی های مربوط به توکن MANA نیز توجه را به آینده بالقوه متاورس Decentraland جلب می کند. آیا به عنوان یک سرمایه گذاری خوب عمل خواهد کرد؟ کمی تحقیق در مورد روند بازار توکن MANA می تواند به شما در یافتن پاسخ کمک کند. با این حال، دیدگاه فنی مربوط به متاورس دیسنترالند نیز در تعریف آینده آن اهمیت زیادی دارد. با تشخیص تفاوت آن با دیگر پلتفرم‌های متاورس، می‌توانید به نکات بالقوه آینده MANA توجه کنید.

در واقع، دیسنترالند تنها پلتفرمی نیست که چشم‌انداز استفاده از فناوری متاورس را آزمایش می‌کند. بسیاری از شرکت‌های دیگر از فناوری VR برای ارائه تجربیات خلاقانه و جذاب دنیای مجازی استفاده می‌کنند. بزرگترین تفاوت بین Decentraland و دیگر پلتفرم‌های VR، مربوط به مالکیت است. دیسنترالند به جای یک شرکت خاص، تحت مالکیت و حاکمیت کاربران است.

Decentraland DAO یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های متاورس است زیرا حاکمیت غیرمتمرکز واقعی را تضمین می‌کند. کاربران کنترل کاملی بر محتوا و تجربیات توسعه یافته در یک بسته خاص از املاک مجازی دارند. همچنین می توانند کنترل کاملی بر درآمد حاصل از کارمزد تراکنش هایی که کسب می کنند داشته باشند تا ارزشی را به سایر کاربران ارائه دهند. Decentraland شامل هیچ گونه هزینه پنهان، کمیسیون یا هزینه برای خود پلتفرم نیست.

پاسخ به این سوال که “آیا MANA سرمایه گذاری خوبی است؟” بسته به روند بازار می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. چشم انداز تمرکززدایی واقعی تضمین می کند که MANA قطعا می تواند فراتر از مداخله مقامات متمرکز عمل کند. دیسنترالند هرگز اجازه هیچ نوع تمرکزی را نمی دهد، در نتیجه کنترل کامل را در دستان کاربر قرار می دهد. کاربران می توانند با متاورس Decentraland تعامل داشته باشند و با کنترل کامل املاک و مستغلات را بخرند و یا بفروشند. آنها همچنین می توانند با دیگر کاربران تعامل داشته باشند و از بازی های مختلف و تجربیات مجازی در متاورس لذت ببرند. به تدریج، این پلتفرم شامل ارتباطات همتا به همتا (P2P)، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و پرداخت های درون برنامه ای می شود. همه این عوامل از اتفاقات مثبت برای توکن مانا در آینده پشتیبانی می کنند.

مانا MANA چیست؟

نمای کلی دیسنترالند نشان دهنده یک دنیای مجازی باز، مشترک و پایدار است که در شبکه اتریوم اجرا می شود. جدا از انجام ویژگی های اساسی مورد نیاز در یک پلتفرم متاورس، دیسنترالند همچنین بر اساس اصل تشویق شبکه جهانی کاربر برای اجرای دنیای مجازی مشترک کار می کند. قبل از جستجوی هرگونه پیش‌بینی در مورد MANA، باید ارزش آن را در متاورس دیسنترالند درک کرده باشید. اصول اولیه دیسنترالند در مورد املاک مجازی است. شما یک قطعه از املاک مجازی خریداری می کنید، تجربیات جدیدی مانند یک مرکز ورزشی مجازی یا فضای کاری ایجاد می کنید و آن را به سایر کاربران اجاره می دهید. اینجاست که شما به دانش استفاده از توکن مانا در متاورس دیسنترالند نیاز پیدا خواهید کرد.

MANA نماد بومی متاورس Decentraland یا ارز دنیای مجازی است. برای خرید زمین و همچنین سایر دارایی ها و خدمات مجازی در متاورس دیسنترالند به MANA نیاز دارید. علاوه بر این، نقش مانا نیز در حکمرانی دیسنترالند از طریق DAO مشهود است. کاربرانی که مانا در اختیار دارند می توانند در مورد به روز رسانی خط مشی، پروژه های جدید و مزایده زمین رای خود را اعمال کنند.

اهمیت MANA

دیسنترالند می تواند بسته های املاک مجازی را در قالب LAND NFT ها ردیابی کند. توکن‌های MANA برای تعامل با اکوسیستم دیسنترالند ضروری هستند و می‌توانید با بررسی عمیق در عملکرد این دنیای مجازی عجیب و غریب، درباره اهمیت آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. Decentraland شامل لایه های زیادی است که بر اساس قراردادهای هوشمند اتریوم توسعه یافته اند.

اول از همه، شما لایه اجماع را مسئول نگهداری دفتر برای ردیابی مالکیت قطعات مختلف زمین خواهید یافت. تمام قطعات زمین های مجازی دارای مختصات منحصر به فرد و مالکیت همراه با ارجاع به فایل توضیحات هستند. فایل توضیحات محتوای قطعه زمین خاص را نشان می دهد.

لایه بعدی در Decentraland، لایه محتوا است. این لایه کنترل کلیه فعالیت ها در قطعه زمین مجازی را بر عهده دارد و شامل فایل های لازم برای ارائه محتوای قطعات املاک مجازی می باشد. لایه محتوا شامل فایل های محتوا، فایل های اسکریپت و تعریف تعامل برای تجربیات مختلف است. فایل های محتوا دارای تصاویر عینی و صدای ثابت هستند، در حالی که فایل های اسکریپت موقعیت و رفتار محتوا را در بسته زمین تعریف می کنند. در نهایت، شما تعریف تعامل را در لایه محتوا دارید تا به شما در تعاملات همتا به همتا مانند پیام رسانی چت صوتی و … کمک کند.

لایه نهایی در دیسنترالند، لایه Real Time است که به تسهیل تعامل اجتماعی بین آواتارهای کاربر کمک می کند. این لایه می تواند ویژگی های پیام رسانی و چت صوتی را برای تعامل بین کاربران تسهیل کند.

اهمیت MANA برای معماری دیسنترالند در نحوه عملکرد آن به عنوان سوخت برای فعالیت های رانندگی در هر لایه قابل مشاهده است. به عنوان مثال، مالکیت مانا می‌تواند به حمایت از لایه اجماع برای تأیید فروش زمین با سوزاندن توکن‌های مانا کمک می‌کند. علاوه بر این، کاربران می توانند با استفاده از رمزارز MANA برای سفارشی کردن آواتارهای مجازی خود یا خرید کلکسیون های جدید، با لایه محتوا تعامل داشته باشند.

پیش بینی ها در مورد MANA

mana price prediction

اخیرا تقاضا برای توکن MANA به ویژه به دلیل کاربردهای آن در اکوسیستم متاورس آن، افزایش یافته است. گزارش ها حاکی از آن است که ارزش توکن مانا طی سه ماهه چهارم سال 2021 به طور پیوسته افزایش یافته است. در واقع، در نوامبر 2021 با ارزش کل بازار تقریباً 9.2 میلیارد دلار به سقف تاریخی خود رسید. از سوی دیگر، ارزش این رمزارز از آن زمان کاهش یافته است و در عین حال انتخاب برتر برای سرمایه‌گذاران متاورس باقی مانده است. اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌های نوآورانه برای سرمایه‌گذاری در توسعه متاورس برای ایجاد درآمد هستند، بنابراین به توکن MANA برای تطبیق پذیری آن اعتماد می‌کنند.

بسیاری از ویژگی هایی که MANA برای Decentraland ایجاد کرده است یکی از شواهد رشد بالقوه آن در آینده است. بازار ارزهای دیجیتال کاملاً پرنوسان است و ارزش MANA دائماً تغییر می کند. از سوی دیگر، Decentraland هنوز در مراحل اولیه خود است و شروع به سر و صدا در دنیای متاورس کرده است.

ارزش توکن MANA در زمانی که پلتفرم مزایده زمین مجازی را ثبت کرد، به طور قابل توجهی افزایش یافت. در حال حاضر، ارزش MANA حدود 0.67 دلار است که با کاهش شدید 88 درصدی از بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی 5.90 دلار مواجه شده است.

موارد استفاده از MANA

توصیف عمومی MANA به درک این نکته کمک می کند که این رمزارز واحد پول اکوسیستم دیسنترالند است. در اینجا به بعضی از روش‌های قابل توجه اشاره می کنیم که MANA می‌تواند ارزشی را برای کاربران Decentraland ارائه دهد.

  • استفاده از کیف پول رمزارز: یکی از نگرانی های اساسی در استفاده از متاورس دیسنترالند به کیف پول کریپتو اشاره دارد. شما باید یک کیف پول بلاک چین را به Decentraland متصل کنید تا به عنوان کاربر با آن تعامل داشته باشید. این کیف پول به ذخیره تمام دارایی های دیجیتال و داده های مربوط به تمام تجربیات و تراکنش های شما در دیسنترالند کمک می کند. کاربران برای اطمینان از استفاده یکپارچه از کیف پول در تراکنش های مختلف در دیسنترالند به توکن MANA نیاز دارند.
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: بدیهی است که زمین های مجازی، بزرگترین نکته برجسته در طراحی دیسنترالند است. شما می توانید چندین قطعه املاک مجازی را بیابید و MANA برای خرید قطعه زمین ضروری است.
  • معامله: MANA ابزار معتبری برای خرید و فروش دارایی ها است. کاربران می‌توانند اقلام و زمین‌ها را با ارزش نسبتاً پایین‌تر در صورت نزول انتخاب کنند و می‌توانند آنها را برای حراج در بازار Decentraland قرار دهند. استفاده بالقوه دیگر از MANA در بررسی پیش بینی قیمتی آن برای اهداف معاملاتی مشهود است. توکن MANA یک نوع دارایی منحصر به فرد و مشهور است که محبوبیت قابل توجهی در بین معامله گران ارزهای دیجیتال دارد. بنابراین، مانا می تواند به راحتی به یکی از عناصر جدایی ناپذیر در سبد معامله گران ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

جمع بندی

ماهیت دیسنترالند و عملکردهای آن دلایل خوبی برای در نظر گرفتن پیش بینی های مطلوب برای آینده MANA است. همانطور که جامعه توسعه Decentraland در آینده رشد می کند، بسیاری از عملکردهای جدید و نوآورانه را ارائه می دهد. MANA عنصر اصلی در کل اکوسیستم دیسنترالند است. این توکن به شما کمک می کند املاک مجازی بخرید، کیف پول خود را اداره کنید، املاک مجازی را به صورت رهن دریافت کنید و حتی آن را در صرافی های دیگر معامله کنید. آینده توکن MANA با توجه به ماهیت نوسانی بازار ارزهای دیجیتال ممکن است برای پیش بینی خیلی زود باشد. پس از رسیدن به سقف تاریخی قیمت در نوامبر 2021، ارزش MANA با حاشیه های زیادی در حال کاهش است. در عین حال، با رشد دسنترالند نمی‌توانید از امکانات رشد MANA چشم‌پوشی کنید. توصیه می شود در مورد متاورس Decentraland کاوش و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *