مفاهیم پایه ای ارز دیجیتال

ایردراپ Airdrop چیست؟ چگونه ارز دیجیتال رایگان کسب کنیم؟

what is airdrop

مطمئنا تا به حال برای یک بار هم که شده نام ارزهای دیجیتال را شنیده‌اید! ارزهای دیجیتال که امروزه با استقبال حجم عظیمی از کاربران مواجه شده است، نوع جدیدی از دارایی است که بر پایه فناوری بلاکچین توسعه پیدا کرده است. در واقع شما با خرید و فروش این ارزها در صرافی‌های مختلف دیجیتالی، با آن‌ها معامله می‌کنید و در نهایت این ارزهای دیجیتال را به دارایی های دیگری تبدیل می‌کنید.

معامله‌گران و توسعه‌دهندگان رمزارزهای جدید، پیش از ورود به بازار، تلاش می‌کنند تا با تبلیغ و معرفی ارز دیجیتال خود، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در همین راستا به برخی از افراد با شرایط خاص، ارزدیجیتال هدیه می‌دهند. این توزیع رایگان ارز دیجیتال در میان کاربران،‌ قابلیت airdrop گفته می‌شود.

هدف از عرضه ایردراپ های معتبر و رایگان ، جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر به ارزهای دیجیتال جدید است. حال تصور کنید که شما ایردراپ ارزهای دیجیتال در حال رشد را دریافت کرده‌اید و پس از مدتی، ارز مربوطه رشد کرده است؛ سودی که در این میان نصیب شما می‌شود غیرقابل تصور است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که منظور از ایردراپ چیست و چگونه airdrop بگیریم ؛ با کایاکوینکس همراه شوید.

ایردراپ چیست؟

پیش از هر چیز شما باید به طور دقیق بدانید که ایردراپ به چه معناست. همانطور که پیشتر به طور مختصر توضیح دادیم، ایر دراپ ارز دیجیتال فرآیندی است که در آن، تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال جدید، در ازای انجام برخی فعالیت‌ها، توکن‌های خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد.

با انجام این کار، توسعه دهندگان به دنبال آن هستند که ارز دیجیتال تازه نفس خود را به معامله‌گران معرفی کنند. عرضه ایردراپ رایگان معتبر سبب می‌شود تا هم ارز جدید به کاربران معرفی شود و هم کاربرانی که جدیدترین ایردراپ ها را دریافت کرده‌اند، سود کسب کنند.

شایان توجه است که برای کسب اطلاعات کامل در مورد هر ایردراپ رایگان ارز دیجیتال، باید به سایت‌های رسمی توسعه‌دهندگان آن‌ها مراجعه کنید. شما با مراجعه به سایت ایردراپ های موردنظر خود، در جریان قرار می‌گیرید که شرایط شرکت در هر کدام از آن‌ها چگونه است تا شانس دریافت این ارزها را بالا ببرید.

چگونه بهترین نوع ایردراپ را تشخیص دهیم؟

انواع مختلفی از ایردراپ تراست ولت وجود دارد که شما می‌توانید برای دریافت هرکدام از آن‌ها اقدام کنید. همچنین شما برای دریافت هیچ کدام از ایردراپ های معتبر تراست ولت نیازی به پرداخت هزینه و پول ندارید؛ پس فریب کلاهبرداران را نخورید! در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع airdrop آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

ایردراپ استاندارد، راحت‌ترین روش دریافت ایردراپ

اولین و راحت‌ترین روش دریافت جدیدترین airdrop ها، ایردراپ استاندارد است. برای دریافت این نوع ایردراپ، شما نیازی به فعالیت خاصی نداشته و تنها با عضویت در یک وب سایت، مقدار مشخصی توکن دریافت خواهید کرد.

ایردراپ جایزه یا  bounty

این نوع ایردراپ، به عنوان جایزه یا هدیه به کسانی تعلق می‌گیرد که کار و فعالیت خاصی را انجام می‌دهند و توکن‌های پروژه مربوطه را به عنوان جایزه دریافت می­ کنند. این فعالیت‌ها شامل دنبال کردن صفحات مجازی ارز مورد نظر در کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی، ریتوییت کردن پست توییتر آن‌ها و یا پست کردن در اینستاگرام می‌شوند. با انجام این فعالیت‌های ساده، توکن رایگان دریافت خواهید کرد. البته به همین سادگی هم نیست و به صورت کلی باید شرایط دیگری هم داشته باشید تا شامل دریافت این نوع airdrop شوید که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.

ایردراپ انحصاری (Exclusive) برای کاربران وفادار

ایردراپ انحصاری، همان طور که از نام آن پیداست، به صورت عمومی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و برای کسانی است که از ابتدای یک پروژه رمزارز، در آن فعالیت داشته‌اند؛ برای مثال یونی سواپ در سال 2020، تعداد 2500 توکن را به کاربرانی که از ابتدا با آن‌ها بوده‌اند اهدا کرد.

ایردراپ هولدر؛ برای دارندگان ارزهای دیجیتال

کلمه هولدر (Holder) به معنای نگهدارنده است و در این حوزه به کسانی اطلاق می‌شود که تعداد مشخصی از یک ارز دیجیتال را در کیف پول خود نگه می‌دارند؛ برای مثال بیت کوین و اتریوم، به کسانی که مقداری از این ارزها را در کیف پول خود دارند، به عنوان هدیه مقداری ارز دیجیتال می‌دهد.

ایردراپ هاردفورک؛ متفاوت با دیگر انواع ایردراپ‌ها

هاردفورک، به به‌روزرسانی ناسازگار در شبکه و تقسیم آن به دو پروژه مجزا اشاره می‌کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، دارندگان ارز دیجیتال آن شبکه، به همان اندازه صاحب ارز دیجیتال جدید در شبکه جدید نیز خواهند شد. یکی از مثال‌های این ایردراپ، خرید بیت کوین کش است. کسانی که بیت کوین داشتند، پس از به وجود آمدن بیت کوین کش، به همان اندازه توکن بیت کوین کش دریافت کردند. با وجود تفاوت در روش‌های این ایردراپ ‌ها، همه آن‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

اهداف ایردراپ چیست؟

آگاهی بخشی

به طور قطع آگاهی بخشی مهم‌ترین دلیل عرضه ایردراپ ­های معتبر است. سال‌های گذشته که بلاکچین‌ها تلاش کردند سرمایه جمعی جذب کنند، استارتاپ‌های جدید نیز در حال شکل­گیری بودند که به دلیل استقبال بالا از بلاکچین ها عموما مورد توجه قرار نگرفتند. البته بخشی از این عدم استقبال نیز مربوط به این بود که اکثر این استارتاپ‌ها ایده‌ای نداشته و صرفا کپی از شرکت‌های دیگر بودند. در این میان، عده زیادی سرمایه خود را از دست دادند. این وضعیت تا جایی ادامه داشت که دولت وارد عمل شده و برای کنترل این وضعیت، توزیع رایگان ارز در میان کاربران را جایگزین روش قبلی کردند. این روش باعث به وجود آمدن یک جامعه پرطرفدار برای رمز ارز مربوطه شده و در نهایت به شناخت هرچه بیشتر آن در میان کاربران دیگر ختم شد.

غیرمتمرکز کردن رمزارزها

یکی دیگر از اهداف توزیع airdrop این است که در روزهای ابتدایی یک پروژه، مقدار قابل توجهی از ارزها توسط افراد سرمایه‌دار خریداری می‌شوند. این کار باعث می‌شود که ارز مورد نظر به صورت متمرکز  در اختیار تعداد محدودی باشد که با هدف اصلی ارزهای دیجیتال همخوانی ندارد؛ از این رو توسعه دهندگان، این ارزها را به صورت رایگان به برخی کاربران ارائه می‌دهند تا همچنان ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها باقی بماند.

جذب سرمایه

با انجام ایردراپ موفق، پروژه‌ها می‌توانند با عرضه اولیه ارز دیجیتال خود، سرمایه قابل توجهی را جذب کنند؛ زیرا زمانی که این کار به صورت صحیح صورت بگیرد، کسانی که ایردراپ را دریافت کرده‌اند، به انجام تبلیغ برای آن می‌پردازند و شرکت توسعه دهنده با کمترین هزینه محصول خود را ارائه می‌کند.

چگونه ایردراپ دریافت کنیم؟

دسترسی به ایردراپ های جدید ارز دیجیتال کار دشواری نیست و تنها باید کمی جستجو کرده و زمان داشته باشید. عضویت در کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی ارز دیجیتال، دنبال کردن این صفحات در توییتر و… از جمله راه‌هایی است که می‌توانید از لیست جدیدترین ایردراپ رایگان موجود در بازار اطلاعات کسب کنید.

لازم به ذکر است که در زمان خرید ایردراپ رایگان موردنظر خود، حتما آن‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. ممکن است آن‌ها پس از انجام فعالیت‌های خواسته شده، ارز ها را به شما تحویل نداده و یا با دریافت اطلاعات کیف پولتان، سرمایه شما را به سرقت ببرند.

یکی از دیگر فعالیت‌هایی که برای دسترسی به این ارزها می‌توانید انجام دهید، پیدا کردن خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی است که اخبار مربوط به ایردراپ های ارز دیجیتال را منتشر می‌کنند.

همچنین برای دریافت جدیدترین ایردراپ ها، باید کیف پولی تهیه کنید که با شبکه ERC20 سازگار باشد. علاوه ‌بر آن، بررسی کنید که کیف پول موردنظر شما فعال باشد. برگزار کنندگان بهترین ایردراپ ها توجه فوق‌العاده‌ای به فعالیت های کیف پول شما خواهند داشت. در نتیجه کیف پول‌هایی که فعالیت بیشتری دارند، شانس بیشتری هم برای دریافت بهترین ایردراپ های ارز دیجیتال خواهند داشت.

نکاتی در مورد ایردراپ های معتبر و جلوگیری از کلاهبرداری

how to identify valid airdrop

بدیهی است که airdrop ارزهای دیجیتال مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال کلاهبرداری و سوء استفاده هستند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با تفاوت ایردراپ های با ارزش و تقلبی آشنا کرده و به شما اطلاع دهیم که در چه زمانی باید نسبت به امنیت خود احساس خطر کنید.

  • درخواست وجه و مبلغی در قبال خرید ایردراپ: به یاد داشته باشید که حتی بهترین ایردراپ های ارزهای دیجیتال نیز رایگان بوده و کسی نمی‌تواند از شما وجهی را طلب کند.
  • ارائه ایردراپ های خفن برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما: در این مورد، کلاهبرداران با ارائه مقداری ایر دراپ ارز های دیجیتال، به کیف پول شما دسترسی پیدا کرده و تلاش می‌کنند حساب شما را خالی کنند. به یاد داشته باشید که برای دریافت هیچ کدام از موارد موجود در لیست ایردراپ های رایگان، نباید رمز خصوصی اکانت کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید. به یاد داشته باشید که هیچ ایردراپ ارز دیجیتال معتبری، رمز خصوصی شما را درخواست نمی‌کند.
  • توجه به وبسایت و کانال رسمی شرکت ارائه کننده ایردراپ: پیشنهاد می شود برای گرفتن ایردراپ رایگان، به سایت‌های رسمی و معتبر آن‌ها مراجعه کرده و حتما از کیف پول مجزا برای این کار استفاده کنید. بدین شکل خطر به سرقت رفتن دارایی­های کیف پول خود را به حداقل می‌رسانید.

کسب درامد از طریق ایردراپ

در نخستین مرحله شما با ورود به سایت Etherscan و طی کردن مراحل مختلف دریافت ایردراپ جدید، می‌توانید از وضعیت توکن‌های دریافتی خود مطلع شوید. از طرفی دیگر با وارد کردن ادرس کیف پول خود، ایردراپ‌های دریافتی را کسب کنید.

نکته‌ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که ممکن است به هر دلیل، توکن شما با شکست مواجه شده و ارزش خود را از دست بدهد. به همین دلیل، شما باید از توکنی که دریافت کرده‌اید، اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید در بهترین زمان نسبت به فروش آن اقدام کنید.

جمع بندی

airdrop به عنوان یک ترفند تبلیغاتی برای معرفی و جلب توجه فعالان کریپتوکارنسی به کار برده می‌شود و برخی از پروژه‌ها از این روش برای ارائه توکن‌های خود استفاده می‌کنند. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری در توکن‌هایی که در ایردراپ آن‌ها شرکت می­کنید، توجه به اعتبار و امنیت سرمایه گذاری در آن پروژه است. همیشه باید با بررسی پروژه و داشتن دید باز نسبت به عوامل آن، اقدام به سرمایه گذاری کرد، چرا که پروژه‌های بسیاری وجود داشته‌اند که از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *