متاورس و NFT

آشنایی با نحوه ورزش کردن در متاورس

sport in metaverse

امروزه مفهوم متاورس یکی از پر بحث ترین موضوعات در حوزه واقعیت مجازی است. اکنون امکانات و قسمت‌های مختلفی به این دنیای جذاب افزوده شده است. ورزش یکی از موضوعات مهم برای افراد بسیاری است و این مهم در متاورس نیز فراموش نشده است. تماس‌های ویدیویی، جلسات مجازی و بازی‌ها در متاورس حتماً دارای ویژگی‌های هیجان انگیز  هستند، اما فعالیت غیرمنتظره‌ دیگری وجود دارد که ممکن است به مفهوم پیچیده جوامع مجازی به هم پیوسته، شتاب بیشتری دهد و آن هم ورزش و تناسب اندام مجازی است. به نظر می رسد که برخی از تصورات در مورد متاورس به تمایل افراد برای سپری کردن ساعت های زیادی پشت هدست های واقعیت مجازی موجود به عنوان آواتار در جهان های مجازی وابسته است. اما این گونه نیست. تعاملات کوتاه در مکان‌هایی که سخت‌افزار VR و AR وجود دارد می‌تواند بسیار مطلوب‌تر باشد. به عنوان مثال تماس‌های ویدیویی همه جانبه در یک دفتر کار خانگی، انجام بازی در اتاق نشیمن، یا یک تمرین ورزشی مجازی در یک باشگاه یا مجهز به فناوری متاورس بسیار جذاب به نظر می رسد. در این مقاله از کایاکوینکس به نقش ورزش و تناسب اندام به کمک تکنولوژی نوین متاورس می پردازیم. با ما همراه باشید.

تمرینات مجازی (Virtual Workouts) چیست؟

tredmil sport in metaverse

آیا شما هم از دویدن در همان مسیر قدیمی اطراف پارک محل زندگی خود خسته شده اید و مایل به تجربه فضای جدید برای ورزش کردن هستید؟ احتمالاً شما هم از یک دستگاه تردمیل در باشگاه استفاده کرده اید که روی یک صفحه نمایش کوچک 10 اینچی، پارامترهای مختلف مثل سرعت دستگاه، ضربان قلب و … را نشان می دهد. در متاورس، چنین تجربه‌ای بسیار چشمگیرتر خواهد بود. فقط سعی کنید به مناظر پویا 360 درجه فکر کنید، جایی که احتمالاً حتی با آواتارهای لایو اکشن دوستان در حال دویدنتان ورزش خواهید کرد.

یک تمرین مجازی می تواند به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک گروه به هم متصل، در خانه بدون تجهیزات زیاد انجام شود. شما در متاورس ورزش را در خانه یا محلی که می‌خواهید، در محیطی مجازی و سه ‌بعدی با مربی خود انجام می‌دهید. این امر ورزش را برای افراد زیادی امکان‌پذیر کرده است. بسیاری از افراد دوست ندارند برای ورزش به محل‌های عمومی مراجعه کنند یا در حضور دیگران معذب هستند؛ بنابراین با موقعیتی که متاورس برای آن‌ها فراهم کرده است، می‌توانند به‌راحتی ورزش با متاورس را تجربه کنند. همان طور که می‌بینید، این دنیا فرصتی ویژه برای کاربران فراهم کرده و ورزش را نیز به زندگی واقعی یا مجازی افراد افزوده است.

ورزش های متاورسی

اگر به دنیای دیجیتال علاقه دارید و متاورس را می‌شناسید، باید بدانید ورزش با متاورس می‌تواند ویژگی و فرصت بی‌نظیری برای شما باشد. متاورس با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است و جنبه‌های زیادی از زندگی واقعی به آن وارد شده است. حتی ورزش‌های مختلف نیز در این دنیا وجود دارند که در این مقاله می‌خواهیم به‌طور مفصل درباره آن‌ها صحبت کنیم.

یکی از ایرادهایی که عده زیادی به متاورس وارد می‌کنند، امکان یکجا نشستن افراد و کم‌تحرکی آنهاست. متاورس و پلتفرم‌های فعال در آن، به این موضوع فکر کرده‌اند و همین موارد سبب شده است تا امروز در دنیای متاورس ورزش داشته باشیم. ورزش با متاورس یکی از موضوعات جذاب است که برخی پلتفرم‌ها امکانات فوق‌العاده خوبی را برای آن فراهم کرده‌اند. اگر دوست دارید درباره متاورس و ویژگی‌های آن اطلاعات بیشتری داشته باشید، سری به بخش متاورس در آکادمی بیت پین بزنید و مقاله‌های به‌روز در رابطه با متاورس را مطالعه کنید.

در متاورس زمین‌ها یا لندهای مختلفی وجود دارند که برای هرکدام از آن‌ها کاربری‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. زمین‌هایی در متاورس وجود دارند که آن‌ها را به ورزش، فیتنس و انجام حرکات ورزشی اختصاص داده‌اند. از آنجایی که متاورس با سرعت زیادی پیشرفت می‌کند، ممکن است شما هر روز زمین‌ها و قابلیت‌های جدید را برای آن پیدا کنید. با جست‌وجویی ساده، باشگاه‌هایی برای دوچرخه‌سواری، زمین‌های شمشیربازی، زمین‌های بسکتبال و رینگ‌هایی برای بوکس را پیدا می‌کنید.

متاورس قاتل تحرک یا ورزش بیشتر؟

هنوز متاورس خیلی به زندگی ما نزدیک نشده اما نمیشه این فرضیه رو رد کرد که احتمالا با متاورس افراد تحرکشان را از دست بدهند و صرفا به یکجا نشستن و عینک روی چشم عادت کنند و اصلا فعالیت بدنی نداشته باشند! این برای سلامتی انسان‌ها یک فاجعه‌ است و عملا تمام تحرک خود را از دست می‌دهند.

ورزش با متاورس و حضور ورزشکاران مشهور

nike sport in metaverse

شاید عجیب باشد، ولی متاورس فرصت‌های بی‌نظیری را برای ما فراهم کرده است. شما در متاورس می‌توانید با ورزشکاران مشهور و محبوب ملاقات داشته باشید. اگر فرصت و شرایط اجازه دهد، حتی می‌توانید در یک یا چند بازی تشریفاتی نیز با آن‌ها حضور داشته باشید. زندگی با پیشرفت دنیای دیجیتال تغییرات فراوانی داشته است. برندهای معروفی مانند (Nike) نیز برای حضور در متاورس برنامه دارند. همه اینها ورزش با متاورس را مهم‌تر کرده‌اند و باید بیشتر درباره آن‌ها بدانیم. Healthify اولین متاورس در حوزه سلامت و ورزش است. این متاورس ابتدای راه است و آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

جمع بندی

صنعت ورزش در مقیاس جهانی بسیار بزرگ است و هر ساله حدود 100 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود. همچنین بخشی است که در آن، هزینه اشتراک ماهانه عادی است و همه‌گیری کووید 19 نیز ایده تناسب اندام در خانه را عادی کرده است. بنابراین ممکن است فقط یک مدل کسب و کار وجود داشته باشد که بتواند خود را با آینده متاورس تطبیق دهد. در هر صورت، انتظار داشته باشید که ده‌ها برند ورزشی دیگر به دنیای متاورس منتقل شوند، زیرا ورزش و تناسب اندام به یک تجربه دیجیتالی فراگیر تبدیل می‌شود. شما در متاورس می‌توانید ورزش‌های مختلف را تجربه کنید. این قابلیت افراد زیادی را به این دنیا جذب کرده است، اما هنوز سؤالات زیادی در این حوزه باقی مانده که بهتر است اخبار و اطلاعات روز را درباره آن‌ها مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *