مفاهیم پایه ای ارز دیجیتال

معرفی 10 کشوری که ارزهای دیجیتال در آن قانونی شمرده می شوند

10 countries crypto legal

دنیای ارزهای دیجیتال در سال 2009 با بیت کوین ظهور یافت. در آن زمان، جهان با یک ارز دیجیتال همتا به همتا یعنی بیت کوین مواجه شد که مزایای قطعی بسیاری را برای تغییر امور مالی تضمین می کرد. با این حال، قانونی بودن ارزهای دیجیتال به دلایل مختلف همچنان مورد تردید است. جستجوی فهرست کشورهای قانونی ارزهای دیجیتال در سال 2022 به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که چند کشور شروع خوبی برای اطمینان از پذیرش ارزهای دیجیتال داشته اند. مقررات یک مفهوم مبهم در دنیای کریپتوکارنسی ها بدون هیچ چارچوب جهانی برای هدایت استفاده از دارایی های رمزنگاری شده است. مقاله زیر خلاصه ای از کشورهای برتر را ارائه می دهد که با غلبه بر ابهامات موجود در مقررات کریپتو، ارزهای دیجیتال را پذیرفته اند. با کایاکوینکس همراه باشید.

چرا وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال مهم است؟

هر بحثی در مورد لیست کشور های قانونی ارزهای دیجیتال، توجهات را به سوی بیت کوین جلب می کند. با این حال، بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود نیست. تصور عمومی در مورد رمزارزها، آنها را به عنوان ابزارهای مؤثری برای انجام تراکنش های ناشناس در میان کاربران در سراسر جهان معرفی می کند. با این حال، ناشناس بودن در رابطه با استفاده از ارزهای دیجیتال، فراوانی فعالیت های کلاهبرداری و مجرمانه را تشویق می کند. مهمتر از همه، فقدان کنترل قانونی بر روی ارزهای دیجیتال و استفاده غیرقانونی از رمزارزها، تردیدهایی را در مورد اعتبار آنها ایجاد می کند. آیا می توانید به یک ارز دیجیتال کنترل نشده اعتماد کنید؟ البته خیر، مگر اینکه برای خطرات مرتبط با استفاده از ارزهای دیجیتال آماده باشید.

نگرانی های مرتبط با فقدان مقررات در مورد ارزهای دیجیتال، احساس نیاز به وجود قوانین در ایثن حوزه را بسیار تقویت کرده است. سرمایه گذاران، کمتر به کریپتوکارنسی ها اعتماد می کنند چرا که چشم انداز مناسبی برای آن تنظیم نشده است. کشورهایی که ارزهای دیجیتال در آنها قانونی هستند، مقررات جدیدی را در چارچوب قوانین AML یا CFT خود برای کاهش استفاده غیرقانونی از رمزارزها اتخاذ کرده‌اند.

کشورهای برتر که در آن ارزهای دیجیتال قانونی هستند

اهمیت وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال نشان می دهد که چرا باید قبل از ورود به این حوزه، با کشورهایی که رمزارزهای را قانونی شمرده اند، آَشنا باشید. علاوه بر این، می توانید از تعهدات قانونی کار با ارزهای دیجیتال در حوزه های قضایی مختلف مطلع شوید. یکی از حقایق جالبی که باید در نظر داشته باشید، به بررسی دوره‌ای توسط کتابخانه کنگره یا LOC برای تعیین دیدگاه کشورها در مورد ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند. اخیراً، LOC، یکصد و سه کشور را به رسمیت شناخته است که در کنار اهداف سازمان‌هایی که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، ابتکاراتی را برای توسعه مقررات رمزنگاری انجام داده‌اند. در اینجا به معرفی مهمترین کشورهایی که ارزهای دیجیتال را به رسمیت می شناسند، می پردازیم.

El Salvadorالسالوادور

اولین مورد در میان کشورهایی که از ارزهای دیجیتال به صورت قانونی استفاده می کنند، السالوادور است. همچنین السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته است. این کشور که در آمریکای مرکزی قرار دارد، یک قانون مطلوب برای تمام مشاغل در کشور ایجاد کرد تا پرداخت ها به وسیله بیت کوین را بپذیرند. جالب اینجاست که مورد السالوادور، الهام بخش بسیاری از کشورهای دیگر برای حرکت به سمت پذیرش جریان اصلی رمزارزها بود. از سوی دیگر، چشم انداز نظارتی برای ارزهای دیجیتال در السالوادور نیز محدودیت های خاصی را به همراه دارد. علیرغم وجود موانع، السالوادور قصد دارد به تحولی در مقیاس بزرگ برای اقتصاد دیجیتال خود دست یابد. اخیراً، این کشور مقرراتی را برای معافیت سرمایه گذاران خارجی از مالیات بر درآمد یا عایدی سرمایه بر روی ارزهای دیجیتال وضع کرده است.

Sloveniaاسلوونی

مورد قابل توجه بعدی در میان کشورهایی که ارزهای دیجیتال را مجاز می دانند، مربوط به اسلوونی است. کشوری کوچک در اروپای مرکزی که توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرده است. اسلوونی هیچ گونه مالیات بر ارزش افزوده ای را برای ماینینگ اعمال نمی کند و بسیاری از مالیات ها را برای تجارت کریپتو حذف کرده است. همچنین دولت، انتقال فعال به فناوری بلاک چین را در زمینه های مختلف تشویق می کند. مهمتر از همه اینکه اسلوونی نرخ موفقیت بالایی را برای استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین ثبت کرده است. کاهش مقررات مالیاتی ارز دیجیتال به عنوان یک علامت خوش آمدگویی برای بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های رمزنگاری در سراسر جهان عمل می کند.

Germanyآلمان

رویکرد منحصر به فرد آلمان نسبت به ارزهای دیجیتال، دلیل موجهی برای گنجاندن آن در این لیست است. آلمان بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی استفاده می کنند، رمزارزها را پول خصوصی تلقی می کند. سرمایه گذاران بلندمدت می توانند در آلمان پناهگاهی برای رهایی از مالیات بر درآمد سرمایه گذاری پیدا کنند. بنابراین، افرادی که بیش از یک سال ارز دیجیتال هولد می کنند، معافیت های مالیاتی دریافت می کنند. علاوه بر آن، برلین همچنین به عنوان یک مرکز برای بسیاری از شرکت‌های محبوب بلاک چین، مانند EOS، محسوب می شود.

Canadaکانادا

یکی دیگر از کشورهای محبوب در لیست کشورهای قانونی ارزهای دیجیتال، کانادا است. این کشور، یک مقصد محبوب برای کاربران رمزارز با جامعه پر رونق بیت کوین بوده است. کانادا از یک رویکرد باز برای مقررات رمزنگاری بدون محدودیت یا مخالفت با استفاده از ارزهای دیجیتال پیروی می کند. چارچوب قانونی در کانادا، شرکت های رمزنگاری را به عنوان مشاغل خدمات پول (Money Service Businesses) طبقه بندی می کند. علاوه بر این، قوانین کانادا الزام شرکت‌های رمزنگاری برای ثبت نام در مرکز تحلیل و گزارش تراکنش‌های مالی کانادا یا FINTRAC را پیشنهاد می‌کند. با کمک مقررات قابل اعتماد، شرکت های بلاک چین برای فعالیت های خود در کانادا پشتوانه قانونی دارند.

Maltaمالت

مالت به عنوان جزیره ای کوچک در اروپا، نام خود را در حوزه مقررات رمزنگاری برای پذیرش فناوری بلاک چین بر سر زبان ها انداخته است. این یکی از الهام‌بخش‌ترین نمونه‌های کشورهایی است که در آن ارز دیجیتال، قانونی است. بزرگترین نکته در مورد مالت این است که چگونه بسیاری از شرکت های رمزنگاری مانند بایننس را جذب کرده است. نکته مهم دیگر در مورد مالت به عنوان یکی از کشورهای دارای پذیرش قانونی برای ارزهای دیجیتال، کاهش مالیات است. سرمایه گذاران کریپتو لازم نیست نگران مالیات بر درآمد سرمایه بلندمدت بر دارایی های خود باشند. علاوه بر این، دولت مالت نیز قوانین بسیاری را برای جذاب‌تر کردن این کشور برای کسب‌وکارهای رمزنگاری ارائه کرده است.

The Netherlandsهلند

هلند کشوری قابل توجه است که از رویکردی فعال برای معرفی مفاهیم جدید پیروی می کند. در مورد ارزهای دیجیتال، هلند هیچ استثنایی قائل نیست و از رمزارزها استقبال کرده است. یکی از نکات جالب توجه در مورد هلند به عنوان یک کشور برتر در میان کشورهای رمزنگاری قانونی، رعایت سفت و سخت FATF است. دولت هلند از انطباق با دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی یا FATF برای مقررات ارزهای دیجیتال اطمینان حاصل می‌کند.

Singaporeسنگاپور

محبوب ترین مورد در لیست کشورهای قانونی ارزهای دیجیتال در سال 2022، سنگاپور است. این کشور یکی از مترقی ترین و توسعه یافته ترین اقتصادهای آسیا است که به عنوان مقصدی مطلوب برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان عمل می کند. سنگاپور بزرگ‌ترین کانون جهانی تکنولوژی سرمایه گذاری یا فین‌تک در جنوب شرقی آسیا است و فرصت‌های قانونی بسیاری را برای سرمایه‌گذاری‌های بلاک چین و کریپتو ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، شما مجبور نیستید تعهدات مالیاتی رمزارزی را برای سود معاملات خود انجام دهید. علاوه بر آن، تراکنش‌های رمزنگاری معمولاً به عنوان معاملات پایاپای تلقی می‌شوند و آنها را از محدوده مالیاتی حذف می‌کنند.

Estoniaاستونی

استونی همچنین یکی از رقبای اصلی در میان کشورهایی است که از ارزهای رمزنگاری شده با قوانین حمایت از حریم خصوصی و مقررات ساده تر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. محیط نظارتی آرام برای رمزارزها در استونی می‌تواند با جذب شرکت‌های برتر فناوری، مزایای قطعی در ایجاد تحول در اقتصاد داشته باشد. این کشور یکی از گزینه های مورد علاقه در میان کشورهایی است که امکان فعالیت ایمن شرکت های رمزنگاری را بدون عوارض قانونی فراهم می سازد. در عین حال، استونی نیز در مسیر سریعی برای معرفی ارز دیجیتال ملی خود، استکوین (ESTcoin) قرار دارد. بخش خدمات مالی در این کشور نیز پشتیبانی بهتری را برای استفاده از ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد، به طوری که بانک LHV استونی به عنوان اولین نمونه، از پذیرش فناوری بلاک چین استقبال کرده است.

Switzerlandسوئیس

سیستم بانکی با مالیات کم و با حریم خصوصی بالا در سوئیس، شهرت متمایز برای این کشور در سراسر جهان به دست آورده است. سوئیس همچنین یک رویکرد استراتژیک برای پذیرش ارزهای دیجیتال از طریق مقررات تسهیل شده برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های رمزنگاری اتخاذ کرده است. این کشور همچنین یکی از کشورهایی است که امکان استفاده از ارزهای دیجیتال با حداکثر مزایای مالیاتی را ارائه می دهد. نکته قابل توجه سوئیس در مورد مقررات کریپتو، پذیرش بیت کوین به عنوان یک مناقصه قانونی است. علاوه بر این، سوئیس دارای یک صنعت انحصاری استخراج رمزارز است که فرصت مناسبی را برای بسیاری از استارت‌آپ‌های کریپتو فراهم می‌کند.

Portugalپرتغال

آخرین مورد در میان کشورهایی که ارزهای دیجیتال را به صورت قانونی پذیرفته اند، مربوط به پرتغال است. این کشور مطمئن ترین بهشت ​​مالیاتی برای ارزهای دیجیتال بدون هیچ گونه مالیات بر درآمد سرمایه گذاری برای معامله گران حرفه ای است. پرتغال علاوه بر آزادی از مالیات کریپتو، قوانین مطلوب و مترقی را نیز برای تشویق پذیرش آن معرفی کرده است. به عنوان مثال، برنامه اقدام انتقالی دیجیتال 2020 در این کشور، بر جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان تمرکز دارد. نمونه دیگری از محیط مناسب برای شرکت های رمزنگاری در پرتغال ، برنامه Golden Visa است. طبق این برنامه، ساکنان غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند مجوزهای اقامت برای این کشور پیدا کنند و از مزایای مالیاتی بر روی ارزهای دیجیتال بهره مند شوند.

جمع بندی

تصویر دقیق کشورهایی که ارزهای دیجیتال یا مقررات رمزنگاری را می پذیرند، ارزش مقررات را در چشم انداز کریپتو نشان می دهد. از آنجایی که تأثیر ارزهای دیجیتال با مزایای و ابزارهای مبتنی بر ارزش متعدد، قوی‌تر می‌شود، دولت‌ها به فکر راه‌های جدیدی برای پذیرش رمزارز هستند. با این حال، لیست کشور های قانونی ارزهای دیجیتال نیز محدودیت های خاصی را که نیاز به پاسخ فوری دارند، روشن می کند. به عنوان مثال، اکثر کشورهایی که رمزارزها را به طور قانونی می پذیرند، فقط بر جنبه های مالیاتی تأکید دارند. بسیاری از سؤالات دیگر در ارائه شناخت جریان اصلی ارزهای دیجیتال مطرح هستند. تعداد کشورهایی که از رمزنگاری به عنوان اشخاص حقوقی استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد و فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. یادگیری در مورد بلاک چین و ارزهای دیجیتال را شروع کنید تا خود را برای این فرصت ها از هم اکنون آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *