متاورس و NFT

پنج کتاب در حوزه وب 3 که حتما باید مطالعه کرد

best books for web 3

همانطور که می دانید، بسیاری از خدمات و فرآیندهای سنتی به عرصه دیجیتال منتقل شده اند. جالب اینجاست که بلاک چین و وب 3 این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که قدرت بیشتری بر دارایی های خود در پلتفرم های دیجیتال به دست آورند. حتی اگر بتوانید چندین منبع آنلاین برای یادگیری در مورد وب 3 پیدا کنید، مطالعه کتاب های Web 3 در این مقاله از کایاکوینکس معرفی می کنیم، با توجه به رشد مداوم فرصت های شغلی در حوزه وب 3 و صرف نظر از مشکلات جهانی و شکست های اقتصادی، ضروری به نظر می رسد. مطالعه بهترین کتاب‌ها در این حوزه می‌تواند به متخصصان و علاقه مندان کمک کند تا درک مفهومی خود را از بلاک چین و سایر فناوری‌های وب3 توسعه دهند. کارشناسان کتاب های متعددی را توصیه می کنند که می تواند به مبتدیان و همچنین کارشناسان فناوری کمک کند تا درک عمیقی از موارد استفاده از بلاک چین ایجاد کنند. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین کتاب های وب 3 را با مروری دقیق بر نکات برجسته در هر کتاب شناسایی کنید. با ما همراه باشید.

چرا باید کتاب های وب 3 را مطالعه کنید؟

قبل از شروع به جستجو برای بهترین کتاب های موجود در حوزه وب 3، مهم است که اهمیت آن را درک کنید. وب 3 یک اصطلاح جامع است که به نسخه جدیدی از اینترنت سپرده شده تا از قراردادهای هوشمند و پروتکل های بلاک چین بدون مجوز برای ارائه دسترسی غیرمتمرکز به خدمات مختلف آنلاین استفاده می کند. در اولین روزهای توسعه اینترنت، تنها افرادی که دانش برنامه نویسی و توسعه وب داشتند می توانستند محتوا را در وب ایجاد و منتشر کنند. به تدریج، وب 1 راه را برای وب 2، آشناترین نسخه اینترنت، با رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیک و وب سایت های پخش ویدیو هموار کرد. هر فردی می تواند با کمک پلتفرم های وب 2، با کنترل متمرکز، محتوا ایجاد کند. شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک و گوگل بر اطلاعات تولید شده توسط کاربران کنترل دارند. برخی از شرکت‌های حوزه وب 2 نیز از داده‌های کاربر برای اهداف کسب درآمد بدون رضایت کاربران، سوء استفاده می‌کنند.

محبوب ترین کتاب های وب 3 بر تکامل اینترنت تمرکز دارند تا منشا آن را توضیح دهند. وب 3، از پروتکل های غیرمتمرکز، رمزنگاری امن و بدون مجوز استفاده می کند. در نتیجه، می تواند کنترل بهتری را به کاربران بر روی داده های آنها در کنار تجربیات و محتوایی که در برنامه های مختلف تولید می کنند، ارائه دهد. در عین حال، ارزهای رمزنگاری شده، اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApps) و اقتصادهای مبتنی بر توکن، نقشی حیاتی در تضمین دموکراتیک شدن فناوری‌های Web 3 دارند.

بهترین کتاب ها در حوزه وب 3

اینترنت به یک شبکه معنایی تبدیل شده که قادر به درک نیازهای کاربران است. مهمتر از همه، وب 3 تغییرات انقلابی را در معاملات و ارتباطات آنلاین از طریق یک رویکرد غیرمتمرکز و دموکراتیک ایجاد می کند. علاوه بر این، یادگیری ماشین (Machine Learning)، هوش مصنوعی (AI)، کلان داده (Big Data) و اینترنت اشیا (IoT)، همراه با بسیاری از فناوری‌های دیگر، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دیجیتال حساس‌تر می‌شوند.

پتانسیل بسیار زیاد وب 3 یکی از اصلی ترین دلایلی است که مردم سعی می کنند بهترین راه را برای یادگیری و استفاده از آن بیابند. جالب اینجاست که هیچ راه بهتر از انتخاب مجموعه مناسب کتاب برای شروع یادگیری وب 3 وجود ندارد. جدای از ارائه مزایای رویکرد یادگیری سنتی، کتاب ها ابزاری سازمان یافته برای یادگیری مفاهیم وب 3 در اختیار شما قرار می دهند. در اینجا تعدادی از بهترین کتاب هایی که توسط متخصصان برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری وب 3 است، را معرفی می کنیم.

تسلط بر بیت کوین (Mastering Bitcoin)

mastering bitcoin web 3

اولین کتاب در لیست کتاب های وب 3 برای علاقه مندان کتاب تسلط بر بیت کوین (Mastering Bitcoin) است.  این کتاب توسط آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)، یکی از نامهای مشهور در جامعه وب 3 نوشته شده است. آندریاس به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان در چشم‌انداز وب 3 که نقش مهمی در حمایت از بیت‌کوین دارد، راهنماهای سازمان‌یافته و خوبی را برای کمک به مردم برای درک بیت‌کوین و نقش وب‌3 در آن ایجاد کرده است. همچنین این کتاب به کشف پاسخ سوالات مهم در مورد پیچیدگی فناوری بلاک چین کمک می کند. در عین حال، این کتاب تصویر واضحی از تأثیر بلاک چین بر دنیای مالی ارائه می دهد.

تسلط بر بیت کوین به عنوان یکی از بهترین کتاب های Web 3 برای کارآفرینان، سرمایه گذاران و علاقه مندان حوزه وب 3 واجد شرایط است. این کتاب، یک طرح کلی ساده و مختصر از بیت کوین و فناوری بلاک چین ارائه می دهد و به خوانندگان کمک می کند تا با مفهوم نوآورانه وب 3 آشنا شوند. توضیح دقیق در مورد مبانی ارزهای دیجیتال می تواند به یادگیرندگان با تجربیات و دانش متنوع کمک کند. می‌توانید مباحثی در مورد شبکه ‌های غیرمتمرکز، کیف پول‌ها، مدل‌های تراکنش همتا به همتا، امنیت بلاک چین و بسیاری دیگر از اصطلاحات مهم مرتبط با ارزهای دیجیتال را در این کتاب بیابید.

استاندارد بیت کوین (The Bitcoin Standard)

the bitcoin standard web 3

مورد بعدی در میان کتاب های محبوب Web 3 به استاندارد بیت کوین (The Bitcoin Standard)، نوشته سیفدان آموس (Saifedan Ammous) اشاره دارد. یکی از اولین نکات برجسته کتاب، به رویکرد ساده برای توضیح بیت کوین و بلاک چین اشاره دارد. این کتاب، ارزش اساسی بیت کوین و فناوری بلاک چین را در کنار ترسیم موازی تئوری پولی تشریح می کند. جالب اینجاست که این کتاب یکی از بهترین کتاب های وب 3 برای درک تفاوت بین پول سخت و پول نرم است. این کتاب موضوعات مهمی مانند مسائل مربوط به ارزهای فیات و بانک‌های مرکزی، کاهش ارزش پول و تورم را منعکس می‌کند. می‌توانید در کنار کاوش در آینده احتمالی برای امور مالی و ارزهای دیجیتال، گزارش مفصلی از منشأ بیت‌کوین بیابید.

کتاب استاندارد بیت کوین، مشکلات مرتبط با سیستم مالی موجود را در کنار نقش بیت کوین در مراحل رکود اقتصادی مشخص می کند. علاوه بر این، به خوانندگان کمک می کند تا مراحل مختلف سیستم های پولی را دریابند.  خوانندگان می توانند در مورد تکامل سیستم های پولی، اندیشه کنند تا بفهمند که وب 3 چگونه با سیستم مالی مرتبط خواهد بود.

توسعه دهنده بلاک چین (The Blockchain Developer)

یکی دیگر از موارد جالب دیگر در میان محبوب‌ترین کتاب‌های وب 3، به کتاب توسعه‌دهنده بلاک چین (The Blockchain Developer) نوشته الاد الروم (Elad Elrom) اشاره دارد. این یک کتاب مناسب برای توسعه دهندگان وب 3 است و نیاز به تسلط عمیق در اصول اولیه بلاک چین دارد. این کتاب برای توضیح اساسی مفاهیم مختلف برای کمک به مبتدیان مناسب نیست. در مقابل، تمرکز اصلی کتاب بر مشاهده معماری فنی وب 3 است.

این کتاب می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا الزامات ضروری برای توسعه شبکه بلاک چین را درک کنند. به طور همزمان، توسعه دهندگان نیز می توانند با مطالعه این کتاب برای توسعه dApps  آماده شوند. یکی دیگر از نکات برجسته کتاب به موارد استفاده عملی مربوط به بلاک چین به غیر از DeFi و ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

حباب یا انقلاب (Bubble or Revolution)

bubble or revolution web 3

کتاب حباب یا انقلاب (Bubble or Revolution) توسط نیل مهتا (Neel Mehta)، پارت دتروجا(Parth Detroja)، و آدیتیا آگاشه (Aditya Agashe) به رشته تحریر درآمده است. این یک کتاب جالب در حوزه وب 3 است که بر رفع تصورات غلط کلی در مورد آن تمرکز دارد. برجسته‌ترین نکته‌ی کتاب به تمایز میان هیاهوی ارزهای دیجیتال و فناوری زیربنایی اشاره دارد.

نکته جالب اینجاست که نویسندگان این کتاب، تجربه رهبری در شرکت های فناوری محبوب مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت دارند. خوانندگان می توانند از این کتاب برای دسترسی آسان به تجزیه و تحلیل جامع ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین استفاده کنند. همچنین این کتاب شما را از طریق مفاهیم اصلی در مورد وب 3 به وسیله مثال های دنیای واقعی، راهنمایی می کند.

متاورس و اینکه چگونه همه چیز را متحول خواهد کرد (The Metaverse and How it Will Revolutionize Everything)

the metaverse web 3

آخرین کتابی که در این مقاله معرفی می کنیم، کتاب متاورس و اینکه چگونه همه چیز را متحول خواهد کرد (The Metaverse and How it Will Revolutionize Everything) نوشته متئو بال (Matthew Ball) است که به عنوان یکی از محبوب ترین کتاب های حوزه تکنولوژی در سال 2022 مطرح شده است. جزئیات مهم کتاب شامل جنبه های فرهنگی و تکنولوژیکی مربوط به متاورس است. متاورس به منزله غوطه ور شدن در جهان های سه بعدی است که به شکل دادن به ارتباطات و تراکنش های بین کاربران کمک می کند. برخی از نکات قابل توجه در این کتاب عبارتند از NFT ها، اقتصادهای سازنده، معماری بلاک چین و رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز. علاوه بر این، تأثیر وب 3 بر جامعه و صنایع چند میلیارد دلاری را منعکس می کند.

جمع بندی

بررسی اجمالی بهترین کتاب های وب 3 در این لیست نشان داد که می توانید دانش جامع در مورد وب 3 را به طور موثر توسعه دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کتاب هایی را انتخاب کنید که به شما در یادگیری تعاریف و مفاهیم وب 3 کمک می کند. در عین حال، این کتاب ها باید نحوه عملکرد وب 3 در برنامه های مختلف را نیز توضیح دهند. از ارزهای دیجیتال گرفته تا NFT و متاورس، علاقه مندان باید به همه مفاهیم وب 3 از ابتدا نزدیک شوند. کتاب‌های مربوط به مفاهیم وب 3 همچنین باید به افراد را برای تعیین چالش‌ها و چشم‌اندازهای بالقوه برای آینده وب۳ توانمند کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *