مفاهیم پایه ای ارز دیجیتال

5 مورد از بهترین ابزارهای تحقیق کریپتو

crypto research tools

کریپتوکارنسی ها با بیش از 21000 ارز دیجیتال در حال حاضر بخش مهمی از زندگی تریدرهایی است که در بازارهای مالی فعالیت دارند. این موضوع علاقه سرمایه گذاران مبتدی را نیز برای پیوستن به این صنعت برانگیخته است. از آنجایی که امروزه سرمایه گذاری در رمزارزها به ویژه در میان سرمایه گذاران جوان، محبوب شده است، ترس از دست دادن سرمایه نیز ممکن است بسیار دلسرد کننده باشد علی الخصوص زمانی که بدون دانش کافی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مخصوصاً اگر ایده‌ای برای تحقیق و تجزیه و تحلیل رمزارزها نداشته باشید، تحت هر شرایطی یک سرمایه‌گذاری پرخطر است. اما با ابزارهای مناسب تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری آگاهانه سرمایه‌گذاری را جمع‌آوری کنید. در این مقاله از کایاکوینکس قصد داریم به معرفی 5 مورد از ابزارهای تحقیق و تحلیل رمزارزها بپردازیم. با ما همراه باشید.

5 ابزار برتر تحقیق در مورد کریپتو برای سرمایه گذاران در این حوزه

چه مبتدی باشید و چه سال‌ها تجربه سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی ها را داشته باشید، ابزارهای تحقیقاتی کریپتو می‌توانند به کاهش ریسک شما کمک کرده و شانس شما را برای موفقیت در سزمایه گذاری افزایش دهند. در اینجا پنج مورد از بهترین ابزارهای تحقیقاتی وجود دارد که می توانید قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، به آن مراجعه کنید.

Messari

Messari crypto research tools

Messari یک جمع‌آوری کننده داده ارزهای دیجیتال با ابزارهای مفید برای تجزیه و تحلیل نمودارها است که به شما امکان می‌دهد تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرید. این پلتفرم دارای صفحه نمایش با انواع فیلترها مانند سکتور، قیمت و مارکت کپ است که می توانید از آن برای سفارشی کردن تحقیقات خود در مورد کوین ها و توکن های مختلف استفاده کنید. استفاده از این پلتفرم کاملا رایگان بوده و اما اگر می‌خواهید از این ابزار تحقیقاتی کریپتو بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید با پرداخت 24.99 دلار در ماه، به Messari Pro ارتقا پیدا کنید. عضویت پرمیوم شامل تحقیقات طولانی مدت، به‌ علاوه ویژگی‌های غربالگری، نمودار و واچ لیست پیشرفته است. همچنین به شما این امکان را می دهد تا داده ها را در صفحه گسترده بارگیری کنید.

Glassnode

glassnode crypto research tools

Glassnode یک پلتفرم ارائه داده و اطلاعات On-Chain است، به این معنی که داده‌ها را از تعدادی بلاک چین مختلف برای اندازه‌گیری دقیق فعالیت شبکه‌های رمزنگاری جمع‌آوری می‌کند و سپس از آن داده‌ها برای گزارش معیارها به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید از Glassnode برای بررسی شاخص‌های بازار برای هر کوین و مشاهده تعداد آدرس‌های فعال با تراکنش‌های موفق استفاده کنید. این پلتفرم همچنین داده های قیمتی را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا هشدارها و داده های دانلود را تنظیم کنید. Glassnode دسترسی رایگان به داده های “Tier 1” را ارائه می دهد که هر 24 ساعت به روز می شود. اشتراک های پولی 29 دلار در ماه و 799 دلار در ماه است که هر دو به صورت سالانه پرداخت می شوند و سطوح بیشتری از داده ها و اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار می دهد.

Coin Metrics

coinmetrics crypto research tools

Coin Metrics ارائه ‌دهنده هوش مالی ارزهای دیجیتال، داده‌های بازار، شاخص‌ها، داده‌های شبکه و سایر ابزارهای تحلیلی است که به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. این پلتفرم به شما امکان می دهد تا به بیش از 100 دارایی و بیش از 400 معیار، از جمله موارد جدید مانند عرضه شناور رایگان و ارزش واقعی بازار دسترسی داشته باشید. هنگامی که معیارها را با استفاده از ابزار تجسم داده شبکه Coin Metrics به نمودار خود اضافه کردید، می توانید آن را در پسوندهای مختلف دانلود کنید. Coin Metrics قیمت ها را در وب سایت خود لیست نمی کند. برای دریافت اطلاعات قیمت و نحوه دریافت کلید API مورد نیاز برای دسترسی به معیارهای Pro، باید از وبسایت تقاضای دسترسی داشته باشید.

CoinGecko

coingecko crypto research tools

احتمالاً نام CoinMarketCap را شنیده اید، اما ممکن است با CoinGecko آشنایی نداشته باشید. CoinGecko یکی از بزرگترین گردآورنده های داده است که قیمت ارزهای دیجیتال را بر اساس ارزش بازار ردیابی می کند. می توانید تغییرات قیمتی را برای بیش از 12000 رمزارز و بیش از 500 صرافی ارز دیجیتال مشاهده کنید. جدا از ردیابی و اندازه گیری کوین ها و توکن ها بر اساس ارزش بازار و مبادلات بر اساس حجم معاملات، این پلتفرم تجزیه و تحلیل عمیقی از بازار کریپتو ارائه می دهد. بسیاری از ویژگی‌های مفید دیگر وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آنها استفاده کنید تا یک نمای کلی از یک ارز دیجیتال خاص با CoinGecko به دست آورید. حساب‌های پریمیوم 41.66 دلار در ماه هستند، به صورت سالانه پرداخت می‌شوند و شامل تجربه‌ای بدون آگهی و ویژگی‌های پیشرفته هستند.

CryptoMiso

cryptomiso crypto research tools

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بدون بررسی توسعه یک رمزارز خاص احتمالاً ایده ای است که باعث شود در یک پروژه مرده سرمایه گذاری کنید. از آنجایی که رمزارزها پروتکل های نرم افزاری هستند، در صورت عدم توسعه، نگهداری و بهبود در نهایت می توانند از بین بروند. بنابراین، پیگیری توسعه پروژه‌های کریپتو بسیار حیاتی است. ردیابی آنها در Github بسیار آسان است، اما نمی‌توانید همه ارزهای دیجیتال را یک به یک ردیابی کنید. به همین دلیل است که شما به یک ابزار تحقیقاتی کریپتو مانند CryptoMiso نیاز دارید. CryptoMiso ارزهای دیجیتال را بر اساس فعالیت در Github رتبه بندی می کند. می‌توانید تعداد تعهداتی را که یک پروژه ارز دیجیتال انجام داده است، بر اساس محبوب‌ترین منبع در یک بازه زمانی مشخص بررسی کنید. به عنوان مثال، تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین در رتبه هفتم ارزهای دیجیتال ارزشمند از نظر توسعه پلتفرم قرار گرفت.

جمع بندی

استفاده از ابزارهای تحقیق کریپتو برای هر سرمایه‌گذار ضروری است. قبل از اینکه سرمایه خود را در یک پروژه ارز دیجیتال خاص قرار دهید، با یک یا دو ابزار آشنا شوید. این ابزارها به شما بینشی در مورد تغییرات قیمت برای هر پروژه رمزنگاری می دهد. شما نباید فقط به یکی از این ابزارها تکیه کنید. هزاران ابزار مفیدتر وجود دارد و برای انجام تحقیق می‌توانید از سایت پروژه‌ها و وایت پیپر آن‌ها استفاده کنید. این ابزارها به منظور تقویت تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک خواهند کرد و هرچه منابع بیشتری در اختیار داشته باشید، تصمیم درست‌تری خواهید گرفت. شما چه پلتفرم‌های معتبر دیگری را می‌شناسید؟ تجربه شما از استفاده از این پلتفرم‌ها چگونه بوده‌است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *