معرفی برترین های ارز دیجیتال

رمزارز DYDX چیست؟ همه چیز درباره صرافی غیرمتمرکز DYDX و توکن بومی آن

what is DYDX

DYDX یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که با هدف بهبود تجارت های غیرمحرمانه وارد دنیای کریپتوکارنسی شده است. DYDX به عنوان یک پلتفرم استقراض و وام دهی غیرمتمرکز راه اندازی شد که مبتنی بر شبکه اتریوم بوده و امکان قرض، وام و استیک را برای کاربران رمزنگاری ارائه می دهد. اگر بخواهیم این پروژه را خیلی ساده معرفی کنیم باید بگوییم DYDX درواقع یک صرافی غیرمتمرکز یا همان DEX بر بستر اتریوم است که امکان مدیریت، معامله و ذخیره سازی دارایی ‌های کاربران را به‌ وسیله قراردادهای هوشمند فراهم می کند. با کایاکوینکس همراه شوید تا با DYDX بیشتر آشنا شوید.

صرافی DYDX چیست و چگونه کار می کند؟

DYDX exchange

این صرافی غیرمتمرکز، توکن خودش را با همان نام (DYDX) دارد که یک توکن کاربردی، مدیریتی و حاکمیتی بوده و به کاربران امکان می دهد وام بگیرند و روی قیمت های آتی رمزارزهای دلخواه و محبوب استیک کنند. توکن DYDX همچنین می تواند به منظور کسب پاداش های استخراج و مشارکت در استخرهای سهام و استفاده از تخفیفات تجاری در مبادله خود استفاده شود. این رمز ارز جدید قصد دارد تا ابزارهای معاملاتی که معمولا در بازار ارزهای فیات یافت می شوند را به دنیای بلاک چین بیاورد.

پروتکل DYDX در سال 2017 توسط آنتونیو جولیانو (Antonio Juliano)، دانش آموخته رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون و یکی از مهندسین سابق کوین بیس و اوبر تاسیس شد. از دیگر موسسین این پروتکل می توان به لوکاس واتون (Lucas Wotton) اشاره کرد که در رشته کامپیوتر از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شده و چند سالی را در شرکت های بزرگی مانند آمازون به عنوان برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار فعالیت داشته است. دیوید گوگل(David Gogel) به عنوان سرپرست توسعه و عملیات بنیاد DYDX سومین عضو تیم این پلتفرم است که در رشته اقتصاد از دانشگاه‌های پنسیلوانیا و Tsinghua و مدیریت از مدرسه کسب ‌وکار وارتون تحصیل کرده است.

توکن DYDX را می توان به عنوان صرافی غیرمتمرکزی معرفی کرد که براساس نسخه 2 شبکه اتریوم فعالیت می کند. اگر با دنیای رمزارزها آشنا باشید حتما می دانید که استقراض و وام دهی غیرمتمرکز از قبل در DeFi و از طریق بسترهای محبوب مانند MakerDAO و Compound به وجود آمده است اما رمز ارز مورد بحث در این مقاله یعنی DYDX، بر ایجاد ابزارهای تجاری پیشرفته تر در بلاک چین اتریوم متمرکز شده است. پروژه DYDX زیرساخت‌ هایی را برای انجام معامله رمزارزهای ERC-20 به‌ صورت همتا به همتا ارائه می‌ دهد. یعنی همانند آنچه که در پروژه های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اتفاق می افتد، هرکسی می‌ تواند بدون ثبت نام یا تحویل دارایی‌ های خود به یک مکان متمرکز، از ارز دیجیتال DYDX استفاده کند. معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران و تامین کننده‌های نقدینگی و کاربران فعال در حوزه کریپتوکارنسی ها می توانند به صورت مشترک روی پروتکل DYDX نظارت داشته و در ساخت آینده روشن برای آن سهیم باشند.

هدف رمزارز DYDX

هدف ارز دیجیتال DYDX ارائه خدمات تجاری امن با هزینه های پایین است. برای دستیابی به این هدف، این پلتفرم اکنون با کمک StarkWare به سمت لایه 2 حرکت می کند تا ظرفیت تسویه حساب تجاری خود را افزایش دهد و هدفش همانطور که گفتیم بهبود تجارت غیرمحرمانه است. هدف از این رمز ارز هچنین استفاده به منظور انجام معاملات فیوچرز، قراردادهای دائمی، مارجین، اسپات و همچنین وام دهی و وام گیری است. آنچه که در این پروتکل اتفاق می افتد این است که DYDX برای انجام معاملات دائمی یا Perpetual Contracts از مقیاس‌ پذیری سطح ۲ استفاده می کند اما برای وام گیری یا وام دهی، انجام معاملات مارجین و اسپات از سطح یک اتریوم استفاده می کند.

پاداش های ارز دیجیتال DYDX

DYDX rewards

پاداش استخراج معکوس

این پاداش بین کاربران DYDX که بر اساس پروتکل لایه 2 معامله می کنند و کاربرانی که می خواهند برای مدت طولانی از این پلتفرم استفاده می کنند، توزیع می شود. میزان پاداش هایی که کاربران می توانند به دست آورند، بستگی به فعالیت کلی آنها و سطحی دارد که به آن تعلق دارند. با برداشته شدن محدودیت های انتقال اولیه، می توان پاداش های مربوط به استخراج معکوس را پس گرفت.

پاداش معاملاتی

پاداش های تجاری و معاملاتی برای تشویق معامله گران دنیای کریپتوکارنسی به استفاده از پروتکل DYDX Layer-2 توزیع خواهد شد. این پاداش ها همچنین برای افزایش محبوبیت DYDX و تسریع روند نقدینگی بازار مورد استفاده قرار می گیرد. هر کسی که با پروتکل لایه دو، معامله خود را انجام می دهد می تواند از پاداش معاملاتی در DYDX برخوردار باشد. اینکه چه میزان پاداش دریافت می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه فعالیت و حجم معاملات چقدر است.

پاداش ارائه دهنده نقدینگی

کسانی که توکن DYDX را در کیف پول خود دارند به ازای تعداد توکن ها، تخفیف در هزینه معاملاتی دریافت می کنند. مثلا اگر شما  کمتر از 10000 توکن داشته باشید 15 درصد تخفیف می گیرید. در مجموع یک میلیارد توکن DYDX وجود دارد که طی یک دوره پنج ساله توزیع می شود. تفکیک توکن DYDX به این صورت است:

  • 50 درصد از توکن ها به جامعه DYDX تعلق می گیرد که شامل ارائه دهندگان نقدینگی، معامله گران، ذینفعان و کاربرانی است که مراحل تجاری را تکمیل می کنند. بخشی از این سهم نیز به خزانه جامعه DYDX تعلق می گیرد.
  • 73 درصد از توکن ها به سرمایه گذاران قبلی تعلق می گیرد.
  • 27 درصد از توکن های DYDX برای اعضای تیم رسمی مانند کارکنان، مشاوران و موسسان در نظر گرفته شده است.
  • 7 درصد از توکن ها برای مشاوران و کارمندانی است که در آینده به این پلتفرم ملحق می شوند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال DYDX

راه نگهداری ارز دیجیتال DYDX چیست؟ همان‌طور که می‌دانید، امروزه کیف پول‌های مختلفی برای نگهداری رمز ارزها وجود دارند که برخی از آنها از مزیت‌های بیشتری برخوردارند. سه نوع کیف پول سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مدل افزونه مرورگر وجود دارد که شما می‌توانید برای نگهداری DYDX از آنها استفاده کنید. از بهترین والت‌های DYDX می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع بندی

DYDX به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال از سال 2017 و با هدف ارائه خدمات تجاری امن با هزینه های پایین و بر بستر اتریوم ایجاد شد. توکن آن نیز با نام DYDX یک توکن کاربردی و مدیریتی و حاکمیتی است که به کاربران امکان می دهد وام بگیرند یا رمزارزهای دلخواه خود را استیک کنند. حال و روز توکن DYDX فعلا خوب است اما همانطور که می دانید بازار رمزارزها همیشه بی ثبات است. برای این که در این توکن سرمایه گذاری کنید از قبل آموزش لازم را ببینید، قدرت تحلیل خود را بالا ببرید، شاخص های بازار را زیر نظر داشته باشید و نظرات کارشناسان ارزهای رمزنگاری شده را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *