مفاهیم پایه ای ارز دیجیتال

آشنایی با 5 مورد از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در سال 2022

top 5 crypto exchanges

صرافی ارز دیجیتال نوعی پلتفرم آنلاین است که به کاربران امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را می‌دهد. صرافی‌ها می‌توانند اهداف مختلفی را علاوه بر معامله رمزارزها دنبال کنند. از جمله این اهداف می‌توان به ذخیره دارایی، ارائه وام به کاربران برای کسب سود در دارایی‌های خود، تبلیغ کسب و کارهای مختلف برای جهت‌دهی به سرمایه‌گذاری‌ها و موارد دیگر را نام برد. اعتبار یک صرافی به تعداد کاربران، امنیت، نقدینگی و حجم معاملات آن وابسته است. بیش از 600 صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد، اما بخش عمده ای از حجم معاملات روزانه در 25 صرافی برتر باقی می ماند. در این مقاله از کایاکوینکس به معرفی 5 مورد از برترین صرافی های ارز دیجیتال در سال 2022 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1) کوین بیس: بهترین صرافی رمزارز از همه نظر

coinbase crypto exchanges

Coinbase که در سال 2012 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال است و در طول سال ها شهرت زیادی پیدا کرده است. استفاده از آن آسان است، از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و دارای یک کیف پول اختصاصی امن است که آن را به بهترین انتخاب برای بسیاری از معامله گران رمزارز تبدیل کرده است. حجم معاملات سه ماهه آن به میزان 547 میلیارد دلار به این معنی است که نقدینگی بالایی را برای خرید و فروش دارایی های دلخواه شما ارائه می دهد. این صرافی همچینین Coinbase Pro، یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته برای معامله گران با تجربه را ارائه می دهد. این صرافی بیش از 100 کوین و توکن از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو و سولانا را پشتیبانی می کند. اگرچه این بالاترین تعداد ارزهای دیجیتال موجود برای معامله در یک صرافی نیست، اما همچنان گزینه خوبی است زیرا بیشتر معامله گران فقط از مشهورترین ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

کوین بیس دارای رابط کاربری (UI) بسیار ساده ای است. همچنین دارای یک اپلیکیشن استاندارد  و مناسب برای تلفن همراه است که به معامله گران رمزارز اجازه می دهد تا در حال و در هر مکان به راحتی به انجام معاملات خود بپردازند. کیف پول اختصاصی کوین بیس به شما این امکان را می دهد که دارایی های رمزارزی خود را در نهایت امنیت نگهداری کنید. البته این صرافی هم دارای معایب خاصی مانند کارمزدهای پیچیده و بالای تراکنش ها است. هزینه های واریز و برداشت بسته به روش پرداختی که استفاده می کنید و مقدار پولی که واریز یا برداشت می کنید متفاوت است. اگر از کارت نقدی برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید، این کارمزدها می تواند تا 3.99٪ افزایش یابد. کوین بیس بر اساس مدل Maker/Taker، کمیسیون معاملاتی را دریافت می کند. به عنوان مثال اگر سفارشی را با قیمت بازار ثبت کنید و بلافاصله تکمیل شود، شما به عنوان یک Taker در نظر گرفته می شوید و کارمزد معاملاتی 0.05-0.60٪ را پرداخت خواهید کرد.  وقتی سفارشی را ثبت می‌کنید و بلافاصله تکمیل نمی‌شود، Maker در نظر گرفته می‌شوید و تا 0.40 درصد کارمزد معامله را پرداخت می‌کنید.

در کل اگر مایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید و به این صرافی با ساختار کارمزدی آن اعتماد دارید، می توانید از آن به عنوان یک انتخاب عالی یاد کنید.

 2) کراکن: بهترین صرافی ارز دیجیتال برای معامله گران با تجربه

kraken crypto exchanges

Kraken یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال با کارمزد کم و با کیفیت است که یک انتخاب عالی برای معامله گران با تجربه محسوب می شود. این صرافی که در سال 2011 تأسیس شد، قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی رمزارز با کاربرانی از سراسر جهان است. اگر به معاملات مارجین و معاملات فیوچرز علاقه دارید، Kraken یک انتخاب عالی است زیرا نقدینگی بالایی ارائه می دهد. این صرافی کریپتو شامل دو پلتفرم است: نسخه اصلی و پلتفرم معاملاتی حرفه ای تر (Kraken Pro). در نسخه پرو از ویژگی‌های معاملاتی بسیار پیشرفته‌ای مانند اطلاعات دقیق درباره دفتر سفارش، ابزارهای تجزیه و تحلیل نمودار قابل تنظیم، ۱۳ نوع سفارش، و اجرای معاملات با سرعت بالا  برخوردار می شوید.

صرافی ارز دیجیتال کراکن دارای یک اپلیکیشن تلفن همراه است، اما فقط برای عملکردهای پایه ای مناسب است. معاملات پیشرفته بهتر است در نسخه مبتنی بر وب انجام شود. یک اشکال این صرافی، عدم ارائه کیف پول اختصاصی به کاربران است. اگر می‌خواهید دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت ایمن ذخیره کنید، می بایست کیف پول جداگانه ای را تهیه کنید.

هزینه های خرید فوری در پلتفرم پایه Kraken بسیار بالا است و تا 1.5٪ افزایش می یابد. با این حال، این هزینه ها با عضویت در Kraken Pro کاهش می یابد. ساختار کارمزدی پلکانی دارد که به موجب آن کارمزدهای معاملاتی با افزایش حجم معامله کاهش می‌یابد. کارمزد معاملات Kraken Pro نیز بر اساس مدل Maker/Taker است. برای معامله گرانی که حجم معاملاتی 30 روزه کمتر از 50000 دلار دارند، کارمزد Maker و Taker در Kraken Pro به ترتیب از 0.16٪ و 0.26٪ شروع می شود. توجه داشته باشید که اگر حجم معاملاتی 30 روزه بیش از 10 میلیون دلار داشته باشید، می توانند تا 0٪ و 0.10٪ کاهش پیدا کنند.

3) بایننس: بهترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران خارج از ایالات متحده

binance crypto exchanges

در لیست بهترین و پیشروترین صرافی‌ها در لیست حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال، نام صرافی Binance در صدر جدول صرافی‌ های ارز دیجیتال در جهان قرار دارد. به طوری که ICO خود را در ۲۱ جولای ۲۰۱۷ ارائه داد و ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. ICO به فرآیندی گفته می‌شود که یک شرکت، مخصوصا شرکت نوپا، تلاش می‌کند تا با معرفی و فروش یک ارز دیجیتال جدید سرمایه خود را افزایش دهد.

این پلتفرم یک صرافی خوش نام و مطمئن است که برای تمام معامله‌گران، چه مبتدی و چه حرفه‌ای، طراحی شده است. بایننس یک کیف پول داخلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای ذخیره و نگه‌داری بیت کوین و ارزهای دیگری به‌صورت کوتاه مدت استفاده می‌شود.

بایننس که یک صرافی متمرکز است، برای گسترش پلتفرم خود اقدامی منحصر به فرد ارائه داده است. کاربران در صورت استفاده از کوین‌های BNB که ارز بومی این پلتفرم است، تخفیف خوبی در کارمزدها می‌گیرند.

4) کوکوین: بهترین صرافی برای انواع ارزهای دیجیتال

KuCoin crypto exchanges

صرافی Kucoin یکی دیگر از صرافی‌هایی است که می‌توان گفت کار کردن با آن بسیار آسان و بدون دردسر است. این صرافی از بسیاری از کوین‌های محبوب مانند CHR، KCS و… پشتیبانی می‌کند. کوکوین هم مانند بایننس دارای یک اپلیکیشن موبایل کاملا کاربردی برای اندروید و iOS است که دسترسی و معاملات را تسهیل می‌کنند. به‌طورکلی، حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال در صرافی‌هایی که اپلیکیشن موبایل دارند، بیشتر و بالاتر است.

5) جمینای: بهترین صرافی ارز دیجیتال برای تامین امنیت دارایی ها

gemini crypto exchanges

حجم معاملات صرافی Gemini حدود ۳۳ میلیون دلار در روز است که می‌توان گفت یکی از بیشترین حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال در جهان است. دفتر مرکزی این صرافی در نیویورک، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و با بیش از ۱۰۰ کارمند به صورت کاملا فعالانه در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند.

صرافی جمینای کارمزدهای خود را بر اساس ۵ پارامتر تعیین می‌کند که شامل هزینه‌های تلفن همراه، هزینه‌های شبکه‌های اینترنتی، هزینه‌های Active Trader، هزینه‌های نگهداری ارز و هزینه‌های انتقال آن است.

جمع بندی

حجم معاملات انجام شده در یک صرافی در بازه‌های زمانی مشخص، نشان می‌دهد که تریدرها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به کدام یک از صرافی‌ها اعتماد بیشتری دارند. یکی از عوامل مهم در انتخاب هر صرافی، امکانات و محدودیت‌های آن است. با شناخت موقعیت‌هایی که هر صرافی برایتان فراهم می‌کند، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما معاملات خود را در کدام صرافی انجام می‌دهید؟ نقاط مثبت و منفی صرافی مورد نظر شما چیست؟ با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *