معرفی برترین های ارز دیجیتال

معرفی رمزارز انجین (ENJ) و ویژگی های آن

what is enj

با توکن‌های غیرقابل معاوضه مبتنی بر بلاک چین (NFT) که به ظهور وب3 کمک می‌کنند، تعدادی از پروژه‌های مبتنی بر NFT اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کنند، زیرا ابزارهای فناوری را برای جمع‌آوری داده‌های مهم بر روی بلاک ‌چین به شیوه‌ای جذاب ارائه می‌کنند. امروزه بزرگترین و ارزشمند ترین شرکت های دنیا رو شرکت های حوزه تکنولوژی و فناوری مثل Apple ،Microsoft ،Google و Facebook تشکیل می دهند. هریک از حرکات این شرکت ها تاثیر زیادی بر رویدادهایی که در حوزه های تکنولوژی در سطح جهان دارد. همانطور که مطلع هستید، مدتی پیش، شرکت Facebook  نام خود را به META تغییر داده و دلیلش را هم اینچنین اعلام کرد که نام فیس بوک به تنهایی بیان کننده کل حوزه های فعالیت این شرکت نیست. یکی از ارزهای این حوزه، انجین (ENJ) است که برای صنعت بازی های ویدیویی طراحی شده است و 100 میلیون دلار به توسعه و گسترش متاورس غیرمتمرکزش اختصاص داده است. در این مقاله قصد داریم شما را بطور تخصصی با ارز دیجیتال متاورسی ENJ، ویژگی های انجین و آینده آن آشنا کرده و به مطالب پیرامون این ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال ENJ چیست؟

یکی از پلتفرم های پیشرو در حوزه متاورس یعنی Enjin، یک نرم افزار بلاک چین در سطح جهانی است که توسط ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) و ویتک رادومسکی (Witek Radomski) در سال 2009 تأسیس شد. Enjin به ساخت یک اکوسیستم کامل متشکل از محصولاتی کمک می کند که افراد، مشاغل و توسعه دهندگان می توانند از آنها برای توسعه، تجارت، کسب درآمد و بازاریابی NFT ها استفاده کنند. این شرکت به کاربران خود اجازه می دهد NFT ها و رمزارزها را از طریق کیف پول Enjin مدیریت کنند، همچنین NFT ها را از طریق کدهای QR ساده به اشتراک بگذارند و دسترسی آنها را به یک بازار اختصاصی برای تجارت و جمع آوری NFT های کمیاب فراهم می کند. تمام تراکنش‌ها در اکوسیستم Enjin توسط توکن بومی ENJ انجام می‌شود و این پلتفرم عملکرد مدیریت تمام دارایی‌های دیجیتال را از طریق یک اپلیکیشن ساده تلفن همراه ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال انجین (ENJ) در بلاک چین اتریوم ایجاد شد و از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) که 18.9 میلیون دلار در اواخر سال 2017 جمع‌آوری کرد، شروع به کار کرد. ابزار‌های مدیریت پلتفرم Enjin به بیش از 20 میلیون کاربر Minecraft کمک کرد تا ارتباط خود را حفظ کرده و شبکه‌های قوی از بازیکنان هم فکر خود را تشکیل دهند. آن‌ها با استفاده از رویکرد اولین کاربر و به کارگیری آن در حوزه بلاک چین، به دنبال ایجاد بستر نهایی توکنیزه کردن شدند. پروژه رمزنگاری Enjin به عنوان یک اکوسیستم کامل ایجاد شد که به کاربران خود مجموعه‌ای قدرتمند از محصولات را ارائه می‌دهد و به هر کسی اجازه می‌دهد بدون در نظر گرفتن نحوه عملکرد بلاک چین آن فعالیت کند.

ارز دیجیتال انجین چگونه کار می‌کند؟

enj products

ENJ یک توکن ERC20 است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، به این معنی که این پروژه نه تنها معاملات، بلکه قرارداد‌های هوشمند نیز ارائه می‌دهد. انجین کوین همچنین یکی از اولین پروژه‌هایی است که آزمایش شبکه Raiden را آغاز کرد، آزمایشی که در آن نسخه Ethereum شبکه Lightning قبل از تصمیم نهایی برای کار بر روی یک راه حل مقیاس‌بندی سفارشی، با نام Efinity انجام شد. پلتفرم Enjin لیستی از ویژگی‌ها را از طریق API عمومی و کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

ایجاد و مدیریت کالا‌های مجازی

ویژگی اصلی پروژه انجین این است که به کاربران خود مجوز ایجاد و مدیریت کالا‌های مجازی را می دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند ارز‌های رمزنگاری شده خود را با پشتیبانی انجین کوین راه‌اندازی کنند که افزودن ارز‌های رمزنگاری شده به دنیای بازی و گیمیفیکیشن را بسیار ساده‌تر می‌کند. توسعه‌دهندگانی که با پلتفرم Enjin ارز ایجاد می‌کنند باید از توکن ENJ نیز استفاده کنند. مقدار مورد نیاز توکن ENJ از کیف پول آن‌ها خارج شده و در دارایی‌هایی که ایجاد می‌کنند قفل می‌شود. به طور مؤثری توکن‌ها را از بازار حذف کرده و کمیابی ایجاد می‌کند.

SDK‌های متعدد

انجین، کیت توسعه نرم‌افزار برای Unity ،Java ،Godot را که راهی آسان برای ادغام پروژه‌های موجود خود یا پروژه‌های کاملاً جدید است به میلیون‌ها توسعه دهنده ارائه می‌دهد.

Marketplace

یک بازار آنلاین با بیش از 10 میلیون مورد دیجیتالی که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های کمیاب و منحصر به فرد بلاک چین را کشف و یا خرید و فروش کنند.

Enjin Beam

یک سیستم توزیع دارایی‌های دیجیتالی، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا هزاران NFT را با اسکن کد QR ساده برای کاربران ارسال کنند.

کیف پول هوشمند

کیف پول دارایی بلاک چین که به طور یکپارچه با بازی‌ها و برنامه‌ها پیوند می‌خورد. با بیش از 1 میلیون دانلود، یکی از کیفی‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی در جهان است.

Efinity

یک محصول مقیاس‌پذیر اتریوم است که معاملات سریع و رایگان را با هر دو توکن ERC-20 و ERC-1155 فعال می‌کند.

چه چیزی ENJ را منحصر به فرد می‌کند؟

به گفته یکی از بنیانگذاران، ویتک رادومسکی، انجین کوین منحصر به فرد است به گونه‌ای که هر توکنی که با پلتفرم انجین Enjin ساخته شده است به طور مستقیم توسط ENJ، ارز پلتفرم پشتیبانی می‌شود. در اصل نقدینگی در دنیای واقعی را به اقلام درون بازی می‌دهد که این امکان را برای بازی‌های مبتنی بر رمزنگاری و بلاک چین و سیستم عامل‌های دنیای واقعی گیمینگ فراهم می‌کند. علاوه بر این، بلاگو اظهار داشت که این شرکت در حال حاضر بر پذیرش پلتفرم جدید متمرکز است. او فردایی را تصور می‌کند که میلیون‌ها گیمر از اقلام دیجیتالی پشتیبانی شده توسط ENJ بدون اطلاع از وجود آن استفاده می‌کنند.

ارز انجین همراه با کمیابی ذاتی توکن ENJ، یک پیشنهاد ارزشمند برای کل پروژه ایجاد می‌کند. توسعه‌دهندگان برای ضبط موارد مجازی باید توکن‌های ENJ را قفل کنند. هنگامی که بازیکن این اقلام را به دست آورد، می‌تواند از آن‌ها در بازی استفاده کند، آن‌ها را معامله کند یا حتی آن‌ها را برای کسب ENJ بفروشد. علاوه بر این، انجین عرضه محدودی دارد و حداکثر عرضه به اندازه 1 میلیارد واحد است. Enjin یک بستر جالب است که رویکرد آن نسبت به گیمیفیکیشن منحصر به فرد است زیرا سعی می‌کند به هر مورد درون بازی یا پلتفرم ارزش واقعی بدهد. این رویکرد منحصر به فرد مورد استقبال قرار گرفته است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود.

موارد همکاری ENJ

انجین کوین از طریق مشارکت با BMW می‌تواند برای پرداخت هزینه سوخت، عوارض جاده‌ای و هزینه پارکینگ استفاده شود. مشارکت دیگر با LABS Group توکن‌سازی املاک و مستغلات است. با اقدامات انجام شده بازار بزرگی را برای سرمایه‌گذاران خرده فروشی باز می‌کند. سازگاری انجین Enjin با پلتفرم‌های defi مبتنی بر اتریوم کاربردهای بیشتری را فراهم کرده است. به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز ENJ را برای کسب سود سپرده‌گذاری کنند و وام بگیرند که از طریق قرارداد‌های هوشمند اتریوم محافظت می‌شود. ارز انجین ENJ همچنین می‌تواند به سایر منابع نقدینگی در صرافی های غیرمتمرکز اضافه شود تا از مزایای آن بهره‌مند شود. این پروژه با شرکت‌های چند ملیتی مشهور همکاری کرده است. شرکت هایی از جمله:

Atari

انجین با Atari همکاری کرد تا نام تجاری نمادین را در بازی‌های بلاک چین در سراسر اکوسیستم ENJ ادغام کند.

BMW

انجین با BMW همکاری کرد تا کاربران برنامه BMW Vantage بتوانند امتیاز‌های پاداش BMW Coin خود را به ENJ تبدیل کنند.

Microsoft

مایکروسافت از فناوری انجین برای اجرای یک برنامه پاداش اجتماعی به نام Azure Heroes استفاده می‌کند.

Samsung

انجین با Samsung همکاری کرد تا Samsung Blockchain Keystore در S10 را در کیف پول Enjin ادغام کند.

Unity

انجین با Unity برای راه‌اندازی SDK همکاری کرد که به 4.5 میلیون توسعه‌ دهنده اکوسیستم Unity امکان می‌دهد بلاک چین را در برنامه‌ها و بازی‌های خود ادغام کنند.

Aave

اولین قدم انجین به فضای DeFi کاربران خود را قادر می‌سازد تا توکن‌های ENJ را در پروتکل Aave‌ واریز کرده و با اجازه دادن دیگران به آن‌ها سود کسب کنند.

از دسامبر 2020، Enjin بیش از 35 توسعه دهنده برنامه و بازی را به عنوان بخشی از برنامه رسمی Enjin Adopter جذب کرده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بازی‌های بلاک چین خود را بسازند، سرمایه‌گذاری کنند، درآمد کسب کنند و به بازار عرضه کنند. شرکت‌های رمزنگاری مانند Kriptomat، Binance، Kyber، Changelly و Swissborg از محصولات Enjin برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر بلاک چین و ایجاد مشارکت کاربران از طریق ایجاد و توزیع دارایی‌های بلاک چین استفاده کرده‌اند.

جمع بندی

توکن انجین مزایای بلاک چین را به بازار بیش از 17 میلیارد دلار کالا‌های مجازی اضافه می‌کند. این تیم در تلاش است تا از تقلب در صنعت بازی جلوگیری کرده و مالکیت واقعی را برای دارندگان کالا‌های مجازی فراهم کند. این پروژه که توسط غول بازی Enjin ایجاد شده و پشتیبانی می‌شود، پشتوانه محکمی برای پشتیبانی دارد. با این حال، انجین هنوز چیز‌های زیادی برای اثبات دارد. پیش‌بینی میزان موفقیت آن غیرممکن است، اما اگر دستاورد‌ها و تیم فعلی آن شاخص ما باشد، توکن انجین می‌تواند آینده‌ای روشن در پیش رو داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *