مفاهیم پایه ای ارز دیجیتال

بهترین فیلم ها درباره ارزهای دیجیتال در سال 2022

best crypto film

بیش از یک دهه از تولد کریپتوکارنسی ها می گذرد. از آن زمان تا به حال، نه تنها از محبوبیت آن کاسته نشده است بلکه به طرز شگفت انگیزی به رشد خود ادامه می دهد. نفوذ ارزهای دیجیتال در دو سال گذشته به ویژه پس از اینکه قیمت بیت کوین توانست به اوج خود برسد، افزایش یافته است. این پدیده به‌ طور خودکار بسیاری از افراد را وادار می‌کند که علیرغم نوسانات شدید آن، به سمت سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها سوق داده شوند. در واقع، جنون کریپتو فقط در رسانه‌های اجتماعی یا در سرتیتر‌های خبری اتفاق نمی‌افتد، بلکه تعدادی فیلم و مستند درباره کریپتو نیز به نمایش درآمده اند. برای کسانی که تازه با این حوزه آشنا شده‌اند، تولیدات فرهنگی به آنها کمک می‌کند تا در عرض چند ساعت تاریخچه، انواع رمزارزها و آینده ارزهای دیجیتال را درک کنند. فیلم های خوب مرتبط با رمزارزها نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه عامل پربازدهی برای آموزش بینندگان می باشند. از بین بسیاری از فیلم‌های موجود مرتبط با کریپتوکارنسی، 7 فیلم برتر درباره ارزهای دیجیتال را برای تماشا در سال 2022 جمع‌آوری کردیم که می‌تواند برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها آموزنده باشد. با کایاکوینکس همراه شوید تا به معرفی بهترین فیلم های حوزه ارزهای دیجیتال بپردازیم.

1) ماشین اعتماد: داستان بلاک چین (2018)

trust machine film

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سیستم بلاک چین چگونه ایجاد شده است؟ مهمتر از آن، تراکنش‌های بین ارزهای دیجیتال چگونه در بلاک چین به راحتی انجام می‌شوند؟ نقش بلاک چین در فضای کریپتو چیست؟ برای پاسخ به سوالات شما و درک اهمیت بلاک چین برای تداوم صنعت کریپتو، یک فیلم مستند در سال 2018 با عنوان ماشین اعتماد: داستان بلاک چین (Trust Machine: The Story of Blockchain) تولید شد. باور کنید یا نه، وقتی در اینترنت جستجو می کنید، به سختی فیلم های مرتبط با بلاک چین را پیدا می کنید. این فیلم که توسط الکس وینتر (Alex Winter) تولید شده است به مخاطبان کمک می کند تا درک کاملی درباره شبکه بلاک چین، منشأ پیدایش و نحوه توسعه آن، برنامه های کاربردی در دنیای واقعی و غیره داشته باشند. این فیلم همچنین شما را با مزایای فناوری دفتر کل توزیع شده آشنا می کند و نظرات شخصی برخی از کارشناسان را نشان می دهد.

2) بیت کوین: پایان پول، همانطور که می دانیم (2015)

bitcoin the end of money as we know it film

فیلم (Bitcoin: The End of Money As We Know It) که در سال 2015 منتشر شد، درباره پول، رمزارزها و عملکرد آنها است. این مستند یک ساعته بینندگان را دعوت می کند تا با تاریخچه بیت کوین و چگونگی تکامل آن برای تسخیر صنعت مالی امروز آشنا شوند. اگر این سوال برایتان پیش آمده که آیا یک ارز غیرمتمرکز می‌تواند جایگزین روش‌های پرداخت سنتی شود، پاسخ را می‌توانید در فیلم پیدا کنید. همچنین این مستند مستقل استرالیایی از بانک ها و دولت ها به دلیل نگرش مشکوک آنها نسبت به پول  و اینکه چگونه عمل چاپ پول می تواند باعث افزایش تورم شود، انتقاد می کند. شما با چندین چهره شناخته شده مانند ویتالیک بوترین ملاقات خواهید کرد که در مورد اینکه آیا بیت کوین و سایر آلت کوین ها ممکن است صنعت مالی را متحول کنند یا فقط یک حباب هستند که هر لحظه ممکن است بترکند، نظرات و دیدگاه هایی ارائه می دهند. این فیلم پس از اکران برنده چندین جایزه از جمله جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره فیلم آمستردام در سال 2015 شده است.

3) سریال تشریح شده: کریپتوکارنسی (2018)

explained film

آیا شما آنقدر بی حوصله هستید که ساعتی را به تماشای فیلم بپردازید؟ می توانید اپیزود کریپتوکارنسی سریال (Explained) را که توسط کمپانی (Netflix) منتشر شده تماشا کنید. این فیلم کوتاه می تواند همه چیز را در مورد کوین ها و ارزهای دیجیتال و دنیای اطراف آن به خوبی معرفی کند. با تماشای آن، شما به سرعت به یادگیری اصول اولیه ارزهای دیجیتال و نقش آنها در زندگی واقعی می پردازید. سریال (Explained: Cryptocurrency) ساختار درخشانی دارد که باعث می شود بینندگان از اینکه تنها 14 دقیقه طول می کشد تا با اصول کریپتو آشنا شوند، به وجد آیند.

4) ظهور و افزایش بیت کوین (2014)

The Rise and Rise of Bitcoin film

همه ما متوجه شده‌ایم که بیت‌کوین در حال حاضر چقدر رونق دارد، اما تعداد افراد علاقه‌مند به بحث در مورد تاریخچه اولیه ارز دیجیتال که توسط ساتوشی ناکاموتو متولد شده، متاسفانه چندان زیاد نیست. فیلم (The Rise and Rise of Bitcoin) سفر بیت کوین از زمانی که فقط چند صد دلار ارزش داشت، به تصویر می کشد. این مستند در سال 2014 منتشر شد، زمانی که بیت کوین هنوز یک مفهوم نسبتا جدید بود. این فیلم به کارگردانی نیکلاس مرس (Nicholas Mross) و تهیه کنندگی بن بلدسو (Ben Bledsoe) و پاتریک لوپ (Patrick Lope)، زندگی یک برنامه نویس کامپیوتر به نام دنیل مرس (Daniel Mross) را دنبال می کند که معتقد است ارزهای دیجیتال، سیستم مالی آینده را متحول خواهند کرد. مشارکت عمیق دنیل در جامعه بیت کوین به بینندگان این امکان را می دهد که در مورد تأثیر جهانی فناوری ارز دیجیتال بیشتر بیاموزند. همچنین این مستند سایر پذیرندگان اولیه را گرد هم آورد که نظر خود را در مورد پتانسیل عظیم بیت کوین بیان کنند. حامیان برجسته بیت کوین از جمله مارک کارپلز (Mark Karpeles)، اریک وورهیس (Erik Voorhees) و چارلی شرم (Charlie Shrem) در این مستند حضور دارند.

5) بانکداری روی بیت کوین (2016)

banking on bitcoin film

امروزه بسیاری از مفاهیم جدید مربوط به سیستم های غیرمتمرکز مانند بانک های کریپتو، دستگاه های خودپرداز بیت کوین، پس انداز بیت کوین و … پدید آمده اند. متأسفانه، رشد سریع این صنعت باعث می‌شود بسیاری از افراد خارج از جامعه ب از به­روزرسانی‌ های فعلی عقب بمانند. برای افرادی که هنوز در مراحل اولیه یادگیری بیت کوین هستند، این مستند می تواند یک گزینه مناسب باشد. این فیلم 1.5 ساعته که توسط کریستوفر کانوچیاری (Christopher Cannucciari) انجام شده است، به بررسی ظهور بیت‌ کوین، سیر تکاملی استفاده از این ارز دیجیتال و بسیاری از سازندگان اولیه این رمزارز می پردازد. فیلم (Banking on Bitcoin) یکی از بهترین و پرطرفدارترین مستندهاست زیرا پوشش جامعی از بیت کوین و فناوری های مرتبط ارائه می دهد. علاوه بر این، چشم­اندازی در مورد سرعت و ارزان بودن تراکنش های بیت کوین و همچنین مزایای عدم تمرکز مالی ارائه می دهد. به طور خلاصه، اگر به دنبال یک نمای کلی از سفر بیت کوین بین سال های 2008 تا 2016 هستید، این مستند را می توانید به واچ لیست خود اضافه کنید.

6) کریپتو (2019)

crypto film

تا به حال، فیلم های تخیلی بسیار کمی با مضامین کریپتو ساخته شده است. یکی از مشهورترین فیلم های مربوط به ارزهای دیجیتال در این ژانر، کریپتو (Crypto) است که در سال 2019 منتشر شد. این فیلم به کارگردانی جان استالبرگ جونیور (.John Stalberg Jr) و با بازی بیو کنپ (Beau Knapp)، الکسیس بلدل (Alexis Bledel) و لوک همسورث (Luke Hemsworth) می تواند یکی از بی نظیرترین تجربه های هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. این فیلم در مورد جنبه های سوداگرانه ارزهای دیجیتال صحبت می کند. در حالی که بیت کوین اغلب به دلیل رمزنگاری عالی آن مورد تحسین قرار می گیرد، در واقع می تواند راه را برای فعالیت های غیرقانونی هموار کند. این فیلم با توطئه‌های شگفت‌انگیز شما را به سمت تاریک بیت کوین خواهد برد. فیلم جنایی آمریکایی داستان مارتین دوران (Martin Duran)، تحلیلگر یک بانک بزرگ متخصص در پیشگیری از پولشویی را روایت می کند. بانکدار جوان پس از تنزل رتبه به زادگاهش در شمال ایالت نیویورک، درگیر یک طرح چند میلیون دلاری توسط اوباش روسی می شود. این فیلم به موضوع استخراج ارزهای دیجیتال می پردازد که مارتین در نهایت از آن برای نجات مزرعه پدرش با بازی کرت راسل (Kurt Russell) استفاده می کند.

7) کریپتوپیا: بیت کوین و آینده اینترنت (2020)

cryptopia film

فیلم (Cryptopia: Bitcoin and the Future of the Internet) توسط تروستن هافمن (Trosten Hoffman) ساخته شده است. از طریق این مستند، او سعی می‌کند نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد اکوسیستم بیت‌کوین در مقابله با چالش‌ها، مناقشات و سایر مسائل داشته باشد.  این فیلم به جای اینکه مقدمه ای برای یادگیری اصول کریپتو باشد، بینش ارزشمندی را در مورد سرمایه گذاری طولانی مدت در ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، نگاهی عمیق‌تر به فناوری بلاک ‌چینی که بیت‌کوین بر آن استوار است، می‌اندازد و اینکه چگونه می‌توان از آن برای ایجاد اینترنت جهانی به صورت عادلانه‌تر و ایمن‌تر استفاده کرد (وب 3.0).

جمع بندی

اگرچه حوزه کریپتو و ارزهای دیجیتال یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین مباحث در قرن حاضر است؛ اما فیلم‌های سینمایی محدودی در مورد آن ساخته شده است. به نظر می‌رسد با اوج گرفتن استفاده از بلاک چین، امور دیفای و ظهور ارزهای دیجیتال جدید، از سال ۲۰۲۲ بعد، فیلم‌های بیشتری در مورد این موضوع ساخته شود. این در حالی است که تا به امروز تعداد فیلم بیت کوین، فیلم بلاکچین و فیلم ارزهای دیجیتال با ژانر مستند به تعداد زیاد ساخته شده‌اند. چراکه مستندها ماهیت آموزشی و اطلاع‌رسانی بیشتری به نسبت فیلم‌های سینمایی و سریالی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *