معرفی برترین های ارز دیجیتال

ایپ کوین چیست؟ آشنایی با رمزارز Apecoin و ویژگی های آن

what is apecoin

چند سالی است که خرید ارز دیجیتال بین افراد به محبوبیت بالایی رسیده است و هر روز شاهد توسعه ارزهای جدید است. در این بین، کمتر ارز دیجیتالی را می‌توان پیدا کرد که با هدف مشخص و با ویژگی‌های عالی وارد بازار شود. اکثر رمز ارزهای جدید، چیزی جز یک شوخی و میم کوین در بازار ارزهای دیجیتال نبوده و تب و تاب آنها نیز خیلی زود از ذهن کاربران می‌افتد. در صنعت ارزهای دیجیتال، مجموعه توکن‌های غیرمثلی Bored Ape Yacht Club در سال 2021، شاهد رشد چشمگیر و روزافزونی بودند، که این روند در سال 2022 نیز ادامه پیدا کرد. یکی از اتفاقاتی که تیم این دو صنعت در چند ماه اخیر آن را اجرایی کردند، ساخت ارز Ape به عنوان ارز بومی این پروژه بود. در این مقاله به بررسی رمزارز ایپ از یوگا لبز (Yuga Labs) خواهیم پرداخت. پس اگر شما نیز این سوال را در ذهن دارید که ایپ کوین چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر، با کایاکوینکس همراه شوید.

ایپ کوین چیست؟

رمزارز ایپ کوین (ApeCoin) توکن حاکمیتی و اجرایی در اکوسیستم ایپ است. همانطور که می‌دانید، اکوسیستم ایپ در بستر وب 3 ساخته شده ‌است. ارز ape یک پروتکل غیر متمرکز است که از این اکوسیستم در بستر وب 3 پشتیبانی می‌کند. ایپ کوین دارای استاندارد شبکه ERC20 است که موجودی کلی آن در حدود 1 میلیارد توکن است. سازمان ایپ کوین دائو، یک سازمان غیرمتمرکز است که به تمامی دارندگان این توکن، امکان شرکت و رای در تصمیمات حاکمیتی اکوسیستم ایپ را می‌دهد. به علاوه، ارز دیجیتال Ape که توسط Yuga Labs ساخته شده، قابل استفاده برای بهره‌مندی از تمامی خدمات و سرویس‌ها در این کمپانی است. نکته بسیار جالب درباره ایپ کوین این است که این رمزارز بلافاصله بعد از توسعه و ورود به بازار، توسط اکثر صرافی‌های بزرگ و معتبر جهان لیست شد و همین امر مزید بر علت شد تا این رمز ارز از همان ابتدا یک روند صعودی را شروع کند. در همین مدت کوتاه، قیمت Apecoin به بیش از دو برابر از زمان توسعه رسیده است.

تاریخچه رمزارز ایپ کوین

همانطور که می‌دانید تاریخچه یک پروژه ارز دیجیتال، در آینده نقش مهمی دارد. در رابطه با تاریخچه ایپ کوین اما چندان اطلاعات دقیقی مطرح نشده‌است. ارز APE توسط یوگا لبز در اوایل سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 2022 نیز همچنان به جذب کاربر ادامه داد. در رابطه با نام سازندگان آن همچنان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما علاوه بر یوگا لبز، انیموکا برندز (Animaco Brands) نیز اعلام کرد که برای ساخت بازی‌های خود، از پلتفرم ایپ کوین بهره خواهد برد.

ویژگی‌های منحصربفرد ایپ کوین

apecoin features

برای شناخت هر چه بهتر Apecoin لازم است تا ویژگی‌های اصلی و منحصر به فرد این رمزارز را نیز با شما در میان بگذاریم. این اطلاعات را می‌توانید دقیقا برای تحلیل فاندامنتال ایپ کوین استفاده کرده و از این طریق به ماهیت اصلی این رمز ارز پی ببرید.

دارندگان ایپ کوین، به نوعی در مجموعه Apecoin DAO عضویت خواهند داشت و می‌توانند در تصمیمات مجمع آن حق رای داشته باشند. دقت کنید که خرید و هولد کردن رمز ارز Apecoin برای این عضویت کافی است و نیازی به خرید NFT‌ های توسعه یافته این مجموعه برای عضویت در این سازمان ندارید.

ایپ کوین یک رمزارز کاربردی در حوزه NFT‌ ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با داشتن این رمز ارز به راحتی اقدام به خرید و فروش NFT‌ های توسعه یافته مجموعه APE نمایید.

این رمزارز همچنین قرار است تبدیل به ارز دیجیتالی مناسب برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های کامپیوتری شود. امری که همین الان هم سرآغاز آن با بازی Benji Bananas شروع شده و در ادامه شاهد استفاده از آن در سایر بازی‌ها نیز خواهیم بود.

کاربردهای ایپ کوین چیست؟

لازم است بدانید که استفاده از Apecoin تنها به پروژه‌های NFT ختم نمی‌شود. بلکه مانند نیروگاه اصلی در اکوسیستم ایپ عمل می‌کند. اکوسیستم ایپ (BAYC) در حال حاضر دارای پروژه‌های بازی و تجارت الکترونیک است. با اینکه اطلاعات دقیقی از نحوه استفاده ایپ کوین در متاورس وجود ندارد، اما اکوسیستم ایپ مدعی است که به زودی این ویژگی به قابلیت‌های رمزارز ایپ کوین اضافه خواهد شد. همانطور که می‌دانید، در آینده زمان زیادی را در دنیای متاورس سپری خواهیم کرد، بنابراین بهتر است در رابطه با آن اطلاعاتی را کسب کنید. به این منظور، وارد لینک متاورس چیست شده و مقاله آن را مطالعه کنید.

ایپ کوین چگونه کار می‌کند؟

how apecoin works

همانطور که پیش از اشاره کردیم، ایپ کوین در اکوسیستم رو به رشد APE به وجود آمد. هدف اصلی از ساخت آن نیز، شرکت دارندگان این کوین در تصمیمات حاکمیتی بود. این کاربران توانایی شرکت در رای‌گیری‌های مهم این اکوسیستم را دارند. در نهایت بعد از اتمام رای‌گیری، تصمیمات توسط سازمان و اکوسیستم ایپ، اجرا خواهد شد.

ایپ کوین با هدف کمک به رشد اکوسیستم ایپ توسعه یافته ‌است. این ارز دیجیتال توسط سازمان غیرمتمرکز Ape Coin مدیریت شده و این DAO، پشتیبانی این بنیاد را در دست دارد. سازمان غیرمتمرکز و یا همان دائو ایپ کوین یک سازمان خودگردان است که تمام هولدرهای این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن مشارکت کنند. در حقیقت هولدرها نسبت به انتخاب پروژه‌ها، نحوه تخصیص سرمایه در این اکوسیستم، شراکت‌ها، تعیین قوانین حاکمیتی و موارد این چنین تصمیم‌گیری به عمل می‌آورند. نهایتا پس از انجام رای‌دهی توسط هولدرها، اعضای دائو نسبت به طرح‌های پیشنهادی، بنیاد ایپ اجرای این تصمیمات را پیگیری می‌کند.

در همین راستا بنیاد ایپ به عنوان ارائه دهنده حقوقی سازمان مستقل غیرمتمرکز این اکوسیستم به شمار رفته و رشد و توسعه ارز Apecoin به صورتی عادلانه و غیرانحصاری را برای کاربران آسان سازی می‌کند. در این بنیاد غیرمتمرکز، شورای ویژه‌ای به نام بورد (Board) وجود دارد. وظیفه این بورد دریافت اطمینان از پیاده‌سازی چشم‌انداز  آینده و رود مپ جامعه است. شورای بورد از 5 عضو از جامعه کریپتو و فنی شامل هم‌بنیان‌گذار ردیت، الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) تشکیل شده است. اعضای اولیه این شورا به عنوان یک نهاد غیر متمرکز، تا پیش از رای‌دهی هولدرهای ارز ایپ کوین نسبت به اعضای جدید آن به صورت سالانه، به مدت 6 ماه در این راستا خدمات ارائه خواهند داد.

پروتکل ایپ کوین چیست؟

همانطور که گفتیم، Apecoin دارای استاندارد ERC20 است و برای اهداف حاکمیتی و همچنین اجرایی در اکوسیستم ایپ به وجود آمده ‌است. برخی از موارد استفاده از این ارز دیجیتال به صورت زیر است:

ایجاد انگیزه

ایپ کوین برای تشویق کدنویسان جهت همکاری در ساخت بازی‌های کسب درآمد و دیگر خدمات موجود در این پلتفرم است.

اهداف حاکمیتی

اهداف حاکمیتی دلیل اصلی ایجاد ارز دیجیتال ایپ است. دارندگان این کوین قادرند در دائو عضو شده و در تغییرات این شبکه دخیل باشند.

دسترسی

با داشتن Apecoin، کاربران به قسمت‌هایی از این اکوسیستم دسترسی خواهند داشت که در حالت عادی قفل است. مانند بازی‌ها و برخی از رویدادهای اکوسیستم ایپ.

آینده ایپ کوین

در حالی که این ارز دیجیتال، اولین رمزارز در حوزه دائو نیست، به کاربران خود قول ایجاد یک فضای کاملا غیرمتمرکز را داده ‌است. هدف اصلی دائو، مدیریت ارزهای دیجیتال به صورت درست و کارآمد در یک فضای آنلاین است. همانند سایر جوامع غیرمتمرکز، ایپ کوین دائو نیز دارای پتانسیل برای ایفای نقش در اینده اکوسیستم ایپ است. این اتفاق احتمالا شروعی برای پیشرفت اکوسیستم ایپ و مجموعه NFT است. اما در رابطه با تاثیر آن بر روی سایر ارزهای دیجیتال، همچنان شک و تردیدهایی وجود دارد.

جمع بندی

با توجه به اینکه یوگا لبز مالکیت ایپ کوین را بر عهده گرفته ‌است، انتظار می‌رود که در آینده پروژه‌ های اجرایی بیشتری از سمت ایپ کوین دیده شود. برای مثال، فرآیند استیکینگ برای دارندگان توکن ایپ از جمله انتظارات کاربران بازار ارزهای دیجیتال، از این اکوسیستم است. همچنین انتظار می‌رود، در آینده بازی‌های متاورس و کسب درآمد گوناگونی، علاوه بر متاورس آدرساید، از سمت ایپ کوین، به دنیای کریپتو معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *